آموزشوردپرس

چطور آپ تایم سایت خودمان را بررسی کنیم؟

مهم ترین پارامتر سایت شما ، آپ تایمش می باشد. اینکه چقدر در یک مدت مشخص مثلا یک سال ، سایت شما در دسترس است، آپ تایم آن است. معمولا شرکت های هاستینگ ادعاهای مختلفی بابت آپ تایم خودشان دارند. همگی اکثر این مقدار را 99 درصد اعلام می کنند. این بدین معناست که 99 درصد از سال 365 روزه سایت شما در دسترس است و ممکن است حدود 1 درصد یعنی نزدیک به 4 یا 5 روز سایت شما کلا در دسترس نباشد. حالا این مقدار ممکن است به صورت خرد شده در طی سال اتفاق بیفتد. مثلا یک روز 2 ساعت ، ماه بعد 1 ساعت و به همین ترتیب این میزان پر شود.

اگر بخواهید خودتان این آمار را در کنترل داشته باشید ، چاره تان استفاده از واسط ها در این زمینه است. خوشبختانه سرویس دهنده های خوبی در این زمینه وجود دارند که می توانید به آنها این کار را بسپارید.

ابزاری که به شما معرفی می کنم uptime robot است که در آدرس ( https://uptimerobot.com ) در دسترس است. این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است و نسخه رایگان برای ما کافیست.

بعد از ثبت نام در این سایت کافیست سایت خود را به آن اضافه کنید. توجه کنید که اگر از SSL استفاده می کنید Http S را انتخاب کنید.

همانند تصویر بالا، تنظیمات را به حالت پیش فرض رها کنید. بعد از اینکه سایت خود را اضافه کردید به مرور می توانید در داشبورد این سرویس ، میزان آپ تایم سایت خودتان را مشاهده کنید.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا