آموزشوردپرس

نکاتی که باید در سال 2022 در سئو رعایت کنیم

سئو در طی سالهای گذشته تغییرات زیادی کرده است، نه بخاطر فقط زیاد شدن رقبای محتوایی در فضای وب، بلکه به دلیل شناخت بیشتر گوگل از زبان فارسی! این روزها گوگل زبان فارسی را به خوبی می شناسد، مثلا شما کافیست در جستجوی گوگل بدنبال ترجمه به انگلیسی باشید ، کافیست تایپ گنید گربه به انگلیسی ، یا گربه در انگلیسی، و خواهید دید که گوگل به شما کلمه cat را نمایش می دهد. یا مثلا بر خلاف 10 سال پیش که اگر در گوگل کلمه شیر را جستجو می کردید و هر سه نتیجه شیر خوراکی، شیر آب و شیر را در نتایج مشاهده می کردید امروزه هرکدام را جستجو کنید نتیجه خاص خودش را مشاهده می کنید، این فقط یک معنا دارد و آن این است که گوگل مفهوم نوشته های فارسی را متوجه می شود.

بر اساس نکات ذکر شده حالا شما که بلاگر حرفه ای هستید یا یک سایت فروشگاهی دارید و می خواهید روی سئوی آن کار کنید چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

اولین نکته این است که بر خلاف نظر یک سری از دوستان که کلمات کلیدی خاصی برای مطلب خود باید پیدا کنید و در تمامی متن کپی کنید، نیازی به این کار نیست، فقط کافیست مثلا اگر این پست درباره سئو است یک تگ سئو در هنگام انتشار برای این پست در نظر گرفته شود، لازم نیست این کلمه صدبار در متن تکرار شود و هر بار هم به محتوای آن تگ ، کلمه را لینک کنیم.

دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوگل مفهوم مطالب فارسی را کاملا متوجه می شود و اگر فن بیان شما در پست ها درست باشد و مطلب خود را مفهوم بیان کنید نیازی به نگرانی نیست و گوگل حتما پست شما را ایندکس می کند.

سومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوگل عناوین انحرافی را در نظر نمی گیرد، مثلا شما تیتر میزنید خانه ارزان شد! ولی در متن اصلا موضوع ارزانی درکار نیست، همانند همه خبرگزاری های داخلی ما یا اکثر وبسایت های فروشگاهی که تیتر میزنند 50 درصد تخفیف نوروزی، ولی در متن متوجه می شوید که اکثر تخفیف ها مثلا در حد 10 درصد است، این تیترهای گمراه کننده اصلا مورد پسند گوگل نیستند!

نکته آخری که بایستی در نظر داشته باشید این است گوگل با توجه به سبک مطالعه کاربران خود نتایج را نمایش می دهد، مثلا شخصی که مطالب بلند را دوست دارد در نتایج پست های طولانی تری مشاهده می کند، اگر کسی دنبال خلاصه و راهکارهای سریع باشد متناسب با همین علاقه نتایج را مشاهده می کند.

به نظر من و خود گوگل که در وبلاگ جستجوی خودش بارها تکرار کرده ، سئو دیگر کار سختی نیست، فقط شما بایستی فن نوشتار خوبی داشته باشید و درباره موضوعی که می خواهید دربارش پست منتشر کنید تسلط داشته باشید و مفهوم را کامل برسانید، نیازی به اضافه کاری و لینک کردن های بیهوده و الصاق دو میلیارد تگ در انتهای پست نیست.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا