اخبار فناوریارز دیجیتال

مقایسه تجربه کاربری دو صرافی بیت پین و اوکی اکسچنج

چند وقتی است که صرافی های ارزهای دیجیتال در بین همه کاربران اینترنت جا افتاده اند و هر کدام با پروسه های مشابه احراز هویت ، به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهند.

در میان این صرافی ها ، شایداولین صرافی که با آن آشنا شدم اوکی اکسچنج بود که در همان سال های اولیه ظهور این صرافی این آشنایی صورت پذیرفت. پروسه احراز هویت همانند صرافی های امروزی ارسال سلفی با کارت ملی و مشخصات بانکی بود. بعد از تایید تا سالها از این صرافی استفاده می کردم.

از میان مشکلاتی که اوکی اکسچنج داشت شاید مهم ترینش دیر پاسخ دادن و یا خراب بودن سیستم تیکت یا پشتیبانی آن بود. گاهی اوقات ارور می داد که مثلا تیکتی باز دارید و تا آن بسته نشود تیکت جدیدی نمی توانید ارسال کنید، باز و بسته کردن تیکت هم با کاربر نبود! یا اینکه برخی از اوقات ارسال یک سری از کوین ها به صرافی به شدت زمان بر می شد به طوریکه یکبار 24 ساعت طول کشید! در زمینه واریز ها هم اون ابتدا همیشه روز بعد از دریافت کوین مبلغ تازه شبا میشد، ولی اخیرا همان روز شبا می کنند.

در کنار اوکی اکسچنج اخیرا داخل سایت بیت پین ثبت نام کردم، اولین چیزی که توجه من را جلب کرد سادگی کاربری آن است. در اوکی اکسچنج بعد از لاگین وارد صفحه ای می شود که بایستی انتخاب کنید که می خواهید وارد بازار ترید شوید یا اینکه وارد خرید و فروش آسان ارز شوید، در بیت پین این طور نیست، بعد از لاگین وارد صفحه نخست می شوید، از منوهای بالای سایت می توانید به بازار ترید ، خرید و فروش آسان و کیف پول براحتی دسترسی داشته باشید، سطوح احراز هویت هم در حساب کاربری کاملا مشخص است. مثلا در اوکی اکسچنج بعد از حدود 300 میلیون تومان ترید، هنوز نمی دانم سطح کاربری من چی هست!! فقط نوشته احراز شده.

همچنین بعد از یک واریز و برداشت اتریوم ، دیدم که بیت پین چقدر سریع عملیات انتقال ارز را انجام می دهد، اتریوم بعد از 3 کانفیرم در کیف پول بیت پین ظاهر شد، در مقایسه باید بگم که اوکی اکسچنج گاهی اوقات چندین ساعت این پروسه را طول می داد، بعد از انتقال اتریوم آن را نقد کردم، برخلاف اوکی اکسچنج محدودیت اعشار وجود نداشت و تمام خورده های اتریوم چنج شد، و همان روز هم برای من واریز شد!

در وب فارسی خیلی مقایسه های بدون اسپانسر و تجربی وجود ندارد، به نظرم واجب بود که این پست را منتشر کنم. تجربیات کاملا شخصی از استفاده دو سرویس دهنده را اینجا منعکس کردم. هر دو صرافی بسیار حرفه ای و خوب هستند ولی نمره کیفیت و عملکرد بیت پین به نظرم بهتر است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا