آموزشمطالب برتروردپرس

معرفی بهترین ابزارهای سئو برای سایت وردپرسی

اگر دنبال بهترین ابزارهای سئو برای سایت وردپرسی خودتون هستید حتما این پست را تا انتها مطالعه فرمایید! یک زمانی بود که ابزار خاصی در اینترنت وجود نداشت، چون رقابتی وجود نداشت، ولی به مرور ابزارهای سئو و آنالیز سایت مثل قارچ رشد کردند. چرا که در هر موضوعی کلی سایت بودند که می خواستند برای رتبه های بالای موتورهای جستجو رقابت کنند. اگر شما هم سایت وردپرسی دارید، حتما در موضوعی که کار می کنید کلی رقیب دارید که از شما اوضاعشون یا بهتر یا بدتر است. برای اینکه بتوانید در میان این همه رقیب قد علم کنید بایستی ابزارهای مناسب کار را بشناسید.

اولین چیزی که باید روی سایت خودتون نصب داشته باشید افزونه سئو ALL IN ONE SEO است که بهتر است نسخه پریمیوم یا پولی آن را از ژاکت یا راستچین یا فروشگاه های مشابه تهیه کنید.

این افزونه برتر سئو توسط میلیون ها سایت استفاده می شود و اتصال سایت شما را به خیلی از سرویس های مرتبط با سئو راحت می کند همچنین برای شما می تواند انواع نقشه های سایت از نقشه های کلی ، نقشه مخصوص سایت های خبری و … را تولید کند تا در سرویس هایی مانند سرچ کنسول استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید : ” معرفی ابزار سئو سایت خبری در وردپرس

در کنار داشتن یک افزونه خوب سئو بایستی سایت خود را به موتور جستجوی گوگل معرفی کنید. این کار با ثبت سایت شما در سرویس سرچ کنسول انجام پذیر است. سرچ کنسول گوگل قدیمی ترین سرویس گوگل در زمینه سئو است که چندباری تغییر نام داده تا رسیده به سرچ کنسول، بعد از ثبت نام در این سرویس بایستی نقشه سایت خود را به Sitemaps اضافه کنید، سعی کنید انواع نقشه هایی که افزونه سئو همه کاره all in one seo به شما می دهد را داخل این سرویس اضافه کنید تا به مرور گوگل آنها را فهرست بندی یا index کند.

ابزار دیگری که گوگل برای ادمین سایت های مختلف دارد، سرویس پیشنهاد کلمات کلیدی است . هیچ کسی مثل گوگل درباره آن چیزی که مردم در اینترنت جستجو می کنند اطلاع ندارد و سرویس Google Keyword Planner دقیقا به شما می گوید در موضوعات مختلف مردم چه چیزهایی جستجو می کنند تا بتوانید روی آن کلمات کلیدی پست های مختلف تهیه و منتشر کنید که این ها نتیجه اش فهرست بندی دقیق تر توسط گوگل و رتبه بالاتر در نتایج جستجو گوگل می شود.

در نهایت هم به شما ابزار گوگل آنالیتیک را معرفی می کنم که اخیرا به نسخه جدید بروز رسانی شده است. این ابزار که برای ما ایرانی ها تحریم است به کمک راه های مختلفی در دسترس است. یکی از این راه ها استفاده از DNS هایی است که در پست ” کاهش پینگ در بازی های ویدئویی با چند قدم ساده ! ” معرفی کردم. همچنین هاست های ایرانی اخیرا به کمک ابزارهای مشابه دسترسی سایت شما به آنالیتیک را مهیا کرده اند.

حتما این مطلب را نیز بخوانید : ” نسخه 4 گوگل آنالیتیک منتشر شد – چطور سایت وردپرسی را به آن متصل کنیم؟

همه این ابزارها به کنار ، شما بایستی همیشه محتوای خوب تولید کنید تا بتوانید در نتایج گوگل رتبه خوبی داشته باشید. استفاده از بات های تولید محتوا و یا کپی محتوای سایر سایت ها به شما کمک نمی کند چون گوگل قطعا می داند که چه سایتی مطلب کپی شده شما را اول منتشر کرده است.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا