خودمانی

مرگ اینترنت در ایران

طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران یا به عبارت ساده تر، از بین بردن حقوق کاربران، اگرچه فعلا از دستور کار مجلس خارج شده ولی در آینده دوباره بررسی می شود. «مجیدنصیرایی» در نشست خبری که روز دوشنبه در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که از زمان توسعه فضای مجازی مطرح شده بود، ساماندهی این فضا بود و همه انتظار داشتند که فضای مجازی در چارچوب قانون اصلاح شود. البته ایشون نگفتند که همه منظورشان دقیقا چه افرادی است.

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در هر کشوری بایستی نقاط حساس و اطلاعاتی دارای اینترانت باشد و از شبکه اینترنت جدا باشد ولی در یک کشور دموکراتیک دسترسی شهروندان به گردش آزاد اطلاعات و شبکه های اجتماعی بین المللی بسته نمی شود اگر کسی دوست داشته باشد می تواند با سرمایه خودش رقیبی برای این شبکه های اجتماعی ایجاد کند نه اینکه دولت بخواهد که معادل همه چیز را داشته باشد که بتواند همه مردم را کنترل کند و نحوه تفکر افراد را زیر نظر داشته باشد. طرح صیانت از حقوق کاربران دقیقا چنین هدفی دارد. طرح صیانت از حقوق کاربران هدفش زیر نظر داشتن تمامی کاربران اینترنت است و با اعمال محدودیت شدید در دسترسی به گردش آزاد اطلاعات این هدف را دنبال می کند.

با در نظر گرفتن این هدف ، افرادی هم که از این فضا کسب درآمد می کنند یا بر فرض علاقه ای که مثلا به فلان تیم فوتبال دارند و در اینترنت حضور دارند باید بروند و در گروه هایی که حکومت به عنوان گروه های سالم در شبکه های اجتماعی داخلی معرفی می کند عضو شوند! یعنی سلیقه کسی برای ما مهم نیست و بایستی همه به سلیقه ما از اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

چندین سال پیش با بسته شدن شبکه های اجتماعی بزرگی مثل فیس بوک، توئیتر ، بلاگر و هزاران شبکه اجتماعی دیگر این برنامه شروع شد و حالا با ادامه چنین طرح هایی منجر به مردن اینترنت در ایران می شود. من خودم سالها پیش در بلاگر گوگل وبلاگی داشتم به نام آی تی نویس که در آن به معرفی محصولات فناوری می پرداختم در زمان خود، کلی بازدید داشتم که با تصمیم یک عده در فیلترینگ بلاگر، تمام تلاشم بیهوده ماند و آن وبلاگ به خاطره پیوست، کلی تلاش کردم به سرویس های داخلی مهاجرت کنم ولی هیچ کدام حتی یک درصد از امکانات گوگل بلاگر را نداشتند.

خدا ما را از دست نادانان راحت کند !

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا