خودمانیمطالب برتر

فیلترینگ با اینستاگرام و کاربرانش چه کرد؟

بیش از یکماه است که اینستاگرام فیلتر شده است. در کنار این سرویس معروف تقریبا تمامی خدمات گوگل مسدود هستند و موجی از بدافزارها هم در کافه بازار در قالب نرم افزارهای مختلف پخش شده اند. با این وضع آینده روشنی برای وب فارسی نمی توان ترسیم کرد. بزرگترین ضربه منتها به وب فارسی از فیلترینگ اینستاگرام وارد شد.

مقایسه فعالیت کاربران در اینستاگرام فارسی، قبل و بعد از فیلترینگ آن نشان می‌دهد که کاهش چشمگیری از میزان فعالیت کاربران ایرانی آن در این پلتفرم رخ داده است. بر اساس گزارش آماری مجموعه لایف وب، تعداد پست‌های اینستاگرامی در این مدت ۶۹ درصد کاهش داشته و میزان کاربران فعال نیز ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است. آمارهای منفی در دیگر بخش‌های این شبکه اجتماعی نیز دیده می‌شود و کاهش چشمگیر تعداد لایک و کامنت پست‌ها نیز رخ داده است.

بر اساس آماری که لایف وب منتشر ساخته، تعداد پست‌های منتشر شده در طول شبانه روز در اینستاگرام، از سی شهریور به بعد ۶۹ درصد کاهش داشته است. اول مهر ماه و با شروع فیلترینگ اینستاگرام، بیشترین کاهش در تعداد پست‌های اینستاگرامی رخ داده و کمترین فعالیت در این شبکه اجتماعی رخ داده است. در این ایامی که اینستاگرام محدود شده، روز هفت مهر ماه بیشترین فعالیت در این شبکه رخ داده که باز هم نسبت به زمانی که این شبکه فیلتر نبوده، کاهش بسیار چشمگیری وجود دارد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا