خودمانیمطالب برتر

سلام به سال 2023 میلادی

سال 2022 تمام شد، همه جای دنیا خوشحال و خندان ولی مردم ما حتی وقتی برای موضوعی خوشحال کننده در شهر اصفهان در نزدیکی کلیسای معروف اصفهان جمع شده بودند نیز با خشونت متفرق شدند.

در زمینه اینترنت که چند ماه آخر سال 2022 هرروز چالشی جدید برای اینترنت بود. خصوصا کسانی که در حوزه اینترنت کار می کنند هرروز چالش های مختلفی را تجربه کردند و این روند با همان قدرت وارد سال 2023 شده است.

این روزها روی تمامی ISP ها اینترنت بین الملل با سرعت بسیار پایینی در دسترس است و اصلا دولت و حکومت مسئولیتی برای خودش نمی بینید که سرعت اینترنت بین الملل را افزایش دهد. این در حالیست که کلود فلر اعلام کرده که کلی ترافیک Fake و بد از سمت ایران به اینترنت بین الملل روانه شده تا به این طریق سرعت دسترسی مردم به اینترنت بین الملل محدود شود.

روی فیبر نوری که این روزها شاهد این هستیم که در محله های مختلف شهرمون این خدمت فعال می شود ، اینترنتی پر سرعت و بلا استفاده داریم. درست مثل خیابان های پیونگ یانگ ، پایتخت کره شمالی که بهترین آسفالت و صاف ترین شکل ممکن را دارد ولی کسی ماشین ندارد که از آنها استفاده کند.

این روزها خبر دیگری نیز داغ شده است. اینترنت طبقاتی ایده جدید حکومت است، هدف آن برنامه نویسان و شرکت های آی تی است. ولی وقتی مشتری شما به اینترنت آزاد دسترسی ندارد چرا مثلا ما که شرکت برنامه نویسی هستیم بایستی دسترسی داشته باشیم؟!

به امید روزهای بهتر در سال جدید میلادی …

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا