آموزشوردپرس

رفع ارور DNS server not responding در دسترسی به وردپرس

یکی از ارورهای شایع در اینترنت و وبگردی هشدار DNS server not responding است. این هشدار زمانی نمایش داده می شود که بین شما و سروری که سایت مورد نظر شما را فرضا هاست کرده ارتباط برقرار نمی شود.

برای رفع این مشکل ساده ترین راه این است که اول با VPN تست کنید. شاید سروری که سایت مد نظر شما را هاست کرده فیلتر شده یا برعکس ایران را تحریم کرده است.

اگر با این کار باز هم ارور را مشاهده کردید می توانید از یک مرورگر دیگر تست کنید ، اگر در مرورگر دیگر سایت مورد نظر باز شد لازم است که کوکی ها و دیتای ذخیره شده توسط مرورگر اصلی خودتان را پاک سازی کنید.

اگر با کار بالا باز هم مشکل رفع نشد حالا فایروال و آنتی ویروس سیستم خود را غیر فعال کنید ، ممکن است که سرور مد نظر شما به دلیل هاست کردن سایتی مخرب در لیست سیاه آنتی ویروس ها رفته باشد.

اگر با ترفند بالا مشکل رفع نشد، DNS های سیستم خود را تغییر دهید. مثلا از DNSهای کلود فلر استفاده کنید. می توانید برای سوئیچ راحتتر بین DNS ها از نرم افزارهای مشابه DNS Jumper استفاده کنید.

با ترفندهای بالا اگر سایت مورد نظر شما بالا نیامد احتمالا سرورش Down شده و بایستی با ادمین و پشتیبانی سرور تماس بگیرید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا