آموزشویندوز و لینوکس

دو راه برای فعال سازی حالت تاریک در ویندوز 11

در ویندوز 11 دو مسیر برای فعال سازی حالت تاریک در اختیار کاربر است. حالت تاریک یا دارک مود به شما عمر باتری بیشتری بخصوص اگر صفحه نمایش شما OLED باشد می دهد.

برای فعال سازی حالت تاریک در ویندوز 11 به صورت کلی ، یعنی برای همه نرم افزارها، بایستی داخل تنظیمات ویندوز شوید. سپس وارد Personalization شوید . سپس وارد بخش Colors شوید بعد از آن در نهایت از گزینه Choose your mode حالت Dark را انتخاب کنید.

اینطور که پیداست از این تاریک تر هم می توانید نمای ویندوز را انتخاب کنید. فقط بایستی از تنظیمات ویندوز وارد بخش Accessibility شوید و از آنجا وارد بخش Contrast themes شوید. در این بخش امکان انتخاب یک سری تم دارید. یک حالت از تم ها به نام آسمان شب است که از حالت تاریک پیش فرض کمی تاریکتر است. تم Night sky را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

برای من گوگل کروم بعد از اینکار ها هنوز تم سفید را داشت و مجبور شدم به صورت دستی تم تاریک را برای آن انتخاب کنم. گویا فیس بوک مسنجر هم از ویندوز 11 تبعیت نمی کند و بایستی به صورت دستی تم اش را تاریک انتخاب کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا