آموزشوردپرس

دلایل اصلی کندی وبسایت وردپرسی

وردپرس ، همانند سایر سیستم های محتوا، در بدو نصب و راه اندازی سرعت بالایی دارد ولی به مرور استفاده و نصب افزونه های مختلف ممکن است کند شود، دلایل مختلفی این کندی می تواند داشته باشد که در این پست موارد مهم را بررسی می کنیم.

هاستینگ:

هاست یا فضای میزبانی مهم ترین دلیل کند شدن یک سایت هستند، این که شما از منابع اختصاصی یا اشتراکی استفاده می کنید در این امر تاثیر می گذارد.

پارامترهای مهمی که در هاستینگ شما باید خوب انتخاب شود شامل موارد فوق الذکر می شود: پهنای باند، مقدار i/o بالا، تعداد پردازش همزمان بالا، مقدار رم در دسترس حداقل 4 گیگابایت باشد، نوع حافظه اگر NVMe باشد.

تنظیمات وردپرس:

شاید تنظیمات وردپرس ساده باشد ولی اینکه شما چطور کانفیگ را انجام دادید مهم است، اگر شما روی دامنه دارای ssl هستید بهتر است که ریدایرکت روی هاستینگ انجام دهید تا آدرس های بدون ssl خودکار به آدرس های دارای ssl فوروارد شوند، همچنین بهتر است که از یک سیستم کش خوب مانند litespeed استفاده کنید. اگر litespeed در سمت پنل هاست نیز پشتیبانی شود که خیلی حرفه ای تر می شود.

حجم صفحات:

توجه داشته باشید که برای سرعت بیشتر سایت همیشه سعی کنید صفحات کم حجم طراحی کنید، مثلا حداکثر 10 مگابایت برای صفحات با گرافیک بالا و 4 مگابایت برای صفحات خبری و وبلاگی، در وبلاگ و سایت های خبری از تصاویر بند انگشتی استفاده کنید و هیچ وقت سورس اصلی را برای کاربر لود نکنید.

پلاگین های بد:

افزونه های کرک شده ، افزونه های هکی ، افزونه های نال شده، همگی باعث کندی سایت شما می شوند، چون برای اینکه این افزونه ها را به کار بیندازند بخشی را دستکاری کردند، و این دستکاری ممکن است روی سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

اتصال به اسکریپت های خارجی:

اگر سایت شما برای لود فونت خاصی به سایت خاصی وصل می شود، یا از تبلیغاتی که از جای دیگری باید لود بشود استفاده می کند بدانید که این موارد به شدت سرعت سایت را پایین می آورد، سعی کنید از این اتصال های غیر کاربردی استفاده نکنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا