اخبار فناوریمطالب برتر

جلسه گفت و شنود کنگره آمریکا با طراح چت جی پی تی

دیروز جلسه مهمی بود. جلسه گفت و شنود با طراحی ChatGPT و چند سناتور در کنگره آمریکا برگزار شد. هدف از این جلسات گفت و شنود ، ایجاد آشنایی و کسب دانش برای سناتورها پیرامون مسائل جدید و روز است تا بتوانند قانون گذاری بهتری انجام دهند.

سم آلتمن ، مدیر open AI در این جلسه بعد از بیان یک سری کلیات ، میکروفن را واگذار کرد تا یک سری دغدغه های اصلی سناتورها را بشنود.

چند مورد جالبی که بیان شد این موارد بودند:

اولین مورد مربوط به سناتور Richard Blumenthal بود ، ایشان یک صدای ضبط شده پخش کرد که صدای خودش بود که توسط AI تولید شده و در آن درباره لازم بودن قانون گذاری درباره هوش مصنوعی سخن می گفت!

دومین موردی که بیان شد و جالب بود، این نکته بود که در زمانی که فیس بوک یکه تاز شبکه های اجتماعی بود، کسی از این مدل جلسات برگزار نکرد و قانونی هم برای شبکه های اجتماعی وضع نشد که باعث این همه تولید اخبار اشتباه شده است. به همین دلیل قبل از همه گیری هوش مصنوعی بایستی قوانین کاملی برای آن در نظر گرفته شود.

سومین مورد این موضوع بود که به دلیل اینکه این هوش مصنوعی دانش و حافظه بلند مدتی ! دارد احتمالا می تواند مسیر رسیدن به یک موضوع را برای افرادی که تفکرشان خراب است را تسریع کند. مثلا بدترین حالت این است که یک فرد بتواند به کمک چت جی پی تی بمب تولید کند! یا اینکه در تحقیقات یک کشور برای دستیابی به بمب هسته ای ، این هوش مصنوعی ها کمک یار شوند.

مورد بعدی موضوع کپی رایت بود که این روزها همه سرویس های استریم و پخش آنلاین را درگیر کرده است. همه خواننده رپ و پاپ و کانتری و… دچار این مشکل شده اند. هوش مصنوعی می تواند ترانه ها را تقلید کند، صداها را تقلید کند و کلی دردسر برای کپی رایترها بیافریند. پیرامون این موضوع هم نکاتی مطرح شد.

مورد آخر و بسیار مهم هم سمت های شغلی خصوصا در بخش برنامه نویسی و IT است که این هوش های مصنوعی آنها را هدف قرار داده اند. پیرامون این موضوع همه سناتورها و حتی خود آقای آلتمن ابراز نگرانی کردند.

پیرو همه این موضوعات آقای آلتمن نظرات خودش را بیان کرد که بیشتر در حد ” ما هم نگرانی داریم ” بود و وی از فوتوشاپ یاد کرد که در اوایل کارش چقدر مورد حمله بوده تا اینکه به ابزاری جا افتاده بدل شده.

قرار است هم کنگره و هم آقای آلتمن در همکاری با یکدیگر منشوری برای استفاده از این خدمات ایجاد کنند که بر اساس آن در حوزه های مختلف هوش مصنوعی قانون گذاری شود.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا