آموزشارز دیجیتال

تفاوت کوین و توکن چیست؟

اگر در ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید کلمات توکن و کوین را زیاد می شنوید ، این دو مورد با هم تفاوت دارند، در این پست تفاوت های هر کدام را با شما میان می گذاریم و از هرکدام یک نمونه مثال می زنیم.

اول از همه از کوین شروع می کنیم، کوین دقیقا معادل دیجیتالی ارز است، مثل بیت کوین یا اتریوم، معمولا کوین ها دارای شبکه بلاکچین اختصاصی خود هستند.

به زبان ساده توکن ها یک سری دارایی یا خدمت یا ابزار هستند که برروی شبکه بلاکچین مثلا یک کوین سوار شده اند. هر توکنی یک کاربرد خاص دارد. درست مانند اینکه شما دارایی تان پول است و با پول سهام شرکتی را می خرید، سهام یک شرکت یک دارایی است که ارزشش به مبلغ پرداختی شما بستگی دارد. توکن ها انواع مختلفی دارند مانند توکن های امنیتی ، توکن های کاربردی و توکن های پرداختی. اولین پلتفرمی که امکان ایجاد توکن را داد اتریوم بود. مثلا شیبا اینو یک توکن است که برروی شبکه اتریوم فعالیت می کند و برای جابجایی آن نیاز به اتریوم دارید. حالا اگر شیبا را به شکل دیگری منتقل کنید احتمالا روی شبکه بایننس سوار است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا