اخبار کریپتو

بنیاد ترا، سلسیوس زیر باران دعوی حقوقی

اینکه شما در صرافی ها تبلیغات خرید لونا نسخه 2 ، لونا کلاسیک و خیلی از توکن های بستر شبکه ترا را شاهد هستید به معنای فعال بودن مثلا ترا نیست. این یک فرصت است که از جیب شما صرافی ها سود ببرند چرا که با تبلیغ این زرد ارزها ، شما اقدام به خرید می کنید و کارمزد آن به جیب صرافی می رود، هم از خرید اولیه شما کارمزد گرفته می شود. هم وقتی شما ضرر کردید و در حال ترک بازار بودید ، از فروش شما کارمزدی صرافی ها دریافت می کنند که برای آنها سود حساب می شود.

با چرخی در میان صرافی های خودمان داخل ایران هم قابل مشاهده است که چقدر پروژه های بدرد نخور و مرده! داخل صرافی های داخلی مردم را به سمت خرید یک سری زرد ارز سوق می دهند. مثلا یکی از آنها تبلیغ می کند با بیبی دوج میلیاردر شو! یا با سیف مون به سمت ماه برو و از این دست صحبت ها. همه این کوین هایی که از روی انواع سگ ها نام گذاری شدند پروژه های مرده یا در حال مردن هستند. اینکه پروژه ای در صرافی خرید و فروش می شود دلیل بر فعال بودن آن نیست. پروژه فعال را می توانید خودتان تشخیص دهید. پروژه ای مثل اتریوم هرروز بروز رسانی دارد، در سال چند اتفاق بزرگ را پشت سر می گذارد و همواره در حال بهتر شدن است. حالا شما این موارد را مثلا با پروژه های سگی کوین! مقایسه کنید.

اخیرا دیدم در چندین صرافی داخل انواع لونا ها لیست هستند و کلی آدم هم در پلتفرم خرید و فروش این صرافی ها در حال خرید و فروش ورژن های مختلف لونا هستند. بنیاد ترا، که مالک این ارز کلاه برداری است، خودش درگیر کلی دعوی حقوقی است. اخیرا در آمریکا علاوه بر کره جنوبی ، کلی پرونده جدید کلاه برداری و سوء استفاده از دانش کم سرمایه گذاران برای لونا باز شده است.

Lisbon , Portugal – 4 November 2021; Alex Mashinsky, Celcius, on Centre Stage during day three of Web Summit 2021 at the Altice Arena in Lisbon, Portugal. (Photo By Piaras Ó Mídheach/Sportsfile for Web Summit via Getty Images)

توکن بعدی که باید بدانید که کلاه برداری است اگرچه در صرافی ها خرید و فروش می شود سلسیوس است. این وام دهنده کریپتویی خودش تا کمر زیر بار بدهی است و توکن هایی که خودش دارد را کسی نمی خرد آن وقت در برخی از صرافی های داخلی همچنان سلسیوس خرید و فروش می شود.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا