خودمانیمطالب برتر

ایران دومین کشور از لحاظ محدودیت اینترنت

سرویس VPN سرف شارک که یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات VPN در دنیاست اخیرا در بلاگ خودش مطلبی منتشر کرده که در آن کشورهای محدود کننده اینترنت را رده بندی کرده و در این رده بندی ایران دومین کشور از لحاظ میزان محدودیت اعمال شده است.

درتصویر بالا مشاهده می کنید که در آسیا و برخی کشورهای اروپایی و برزیل میزان محدودیت اینترنت به شدت بالاست.

در تصویر قطعی های اینترنت را مشاهده می کنید که بر اساس سرویس دسته بندی شده اند. ایران و روسیه با هم در رقابت شدیدی هستند تا هرچه بیشتر سرویس های محبوب و بین المللی را مسدود کنند.

سال 2022 مصادف بود با شروع اعتراضات سراسری در ایران به موضوعات اجتماعی و اقتصادی ، در پاسخ به این اعتراضات محدودیت های شدیدی روی اینترنت فعال شده است که اینترنت کشور را واقعا بی کیفیت کرده است.

در همین راستا مافیایی جدیدی هم شروع به فعالیت کرده است که مربوط به تهیه و توزیع انواع VPN می شود. اکانت هایی که هر ماه با هزینه های مختلف بایستی تهیه کنیم تا بتوانیم دسترسی ساده ای به اینترنت داشته باشیم.

در کنار این موارد کلی سرویس داخلی مثل قارچ برای کاهش نیاز به فیلترشکن ایجاد شده اند که هر کدام مشکلات خودشان را دارند. مثلا با سرویس 403 روی برخی اپراتورها گوگل از دسترس خارج می شود!

بایستی دید مسیر به کجا ختم می شود. امیدواریم انتهای مسیر روشنایی باشد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا