آموزشوردپرس

ایجاد اشتراک ویژه برای محتوای پولی در وردپرس

این روزها هر سایتی را که باز می کنید دارای یک حق اشتراک است. چه سایت موسیقی باشد چه سایتی برای دانلود فیلم و حتی این روزها سایت های محتوایی مثل سایت خود من که بخشی از محتوای آموزشی را VIP ارائه می کنند.

در وردپرس براحتی شاید با نصف روز وقت گذاشتن براحتی می توانید یک سایت استراک ویژه دار طراحی کنید. ابزاری که برای این کار نیاز دارید را در این پست معرفی می کنم.

افزونه Ultimate Membership Pro یکی ازشناخته شده ترین و پرفروش ترین افزونه عضویت ویژه «VIP» وردپرس است. با این افزونه میتوانید پلن های اشتراک ویژه را برای سایت خود تعریف کنید. یکی از بهترین شیوه های کسب در آمد اینترنتی ، اختصاص دادن بخشی از سایت به کاربران ویژه میباشد، یعنی بازدید کننده سایت شما برای آنکه بتواند : لینک های دانلود ،آموزش های اختصاصی یا هر محتوای مشخص شده سایت شما را مشاهده کند باید هزینه ای را پرداخت نماید، این هزینه میتواند به صورت لحظه ای (یک بار پرداخت) و یا حالت اشتراک ویژه چند ماهه باشد برای مثال خریدن اشتراک طلایی برای استفاده از تمام امکانات سایت به مدت 6 ماه. حتما در سایت های دیگر امکان انتخاب پلن را مشاهده کرده اید و این افزونه دقیقاً همین ویژگی را به وب سایت شما اضافه میکند. با استفاده از افزونه عضویت ویژه شما میتوانید برگه ها، عکس ها، فهرست ها، URL ها، دسته بندی ها، محصولات و بخش های مختلف سایت خود را ویژه و محدود کنید تا فقط کاربرانی که اشتراک خریداری کرده اند دسترسی داشته باشند. حتی در وردپرس شبکه می توانید به کاربرانی که اشتراک تهیه کرده اند اجازه بدید تا سایت جدید ایجاد کنند. (مثل سیستم های وبلاگی)

این افزونه داخل سایت هایی مثل ژاکت یا راستچین فروخته می شود. برای این افزونه درگاه پرداخت توسط زرین پال و idpay طراحی شده همچنین می توانید آن را به سامانه پیامک هایی مثل فراز پیامک متصل کنید.

نکته آخر این است که به کمک افزونهAdsanity می توانید برای اشتراک رایگان تبلیغ در نظر بگیرید و برای کسانی که اشتراک ویژه خریداری کردند تبلیغات را مسدود کنید.

بعد از نصب و راه اندازی افزونه Adsanity بایستی آن را فعال کنید. سپس می توانید تبلیغات را به کمک این افزونه در سایت خود تعریف کنید و در تنظیمات آن مشخص کنید که مثلا کسانی که به عنوان Subscriber داخل سایت عضو هستند تبلیغ مشاهده نکنند.

البته این موضوع لازمه فعال کردن افزونه خاصی روی این افزونه است، نام این افزونه user role ad visibility است.

امیدوارم موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا