آموزشمطالب برترویندوز و لینوکس

اگر می خواهید به اوبونتو مهاجرت کنید این ابزارهای لازم است

بعد از حدود یک هفته درگیری در کارهای مختلف بالاخره فرصت شد سایت را بروز کنم. اگر شما هم اخیرا به دنیای لینوکس علاقه مند شدید لازم است که یک سری پیش نیاز درباره آن بدانید.

مهم ترین موضوع این است که لینوکس دنیایی کاملا متفاوت با ویندوز است. در لینوکس شما چیزی به نام درایو ندارید. تمامی اپ ها در یک جا نصب می شوند و شما به فایل های آنها دسترسی راحتی ندارید. همچنین بیشتر اپ ها و نرم افزارها از فروشگاه اصلی خود سیستم عامل نصب می شوند.

برای نصب نرم افزار شما به یک سری مخزن نیاز دارید. معمولا جایی که از آن نرم افزار را دانلود می کنید مخزن نرم افزاری خودش یا مخزن عمومی که در آن نرم افزارش ذخیره شده را به شما اعلام می کند. شما بایستی این مخازن نرم افزاری را به مخازن سیستم عامل اضافه کنید تا بتوانید بروز رسانی های دائمی دریافت کنید.

درباره پشتیبانی از زبان فارسی، باید بگم که همه توزیع های لینوکسی در سال 1402 از زبان فارسی پشتیبانی می کنند. فقط تفاوتی که وجود دارد این است که حرف پ در ئ واقع شده و ئ در با کلید ترکیبی شیفت و ی در دسترس است.

اگر می خواهید کارهای آفیس و اداری انجام دهید ، پکیج اوپن آفیس یا Libre Officeروی توزیع های لینوکسی به صورت پیش فرض نصب است که کاملا معادل سازی شده با مایکروسافت آفیس است.

اگر کارهای گرافیکی ساده انجام می دهید توجه داشته باشید که Gimp وجود دارد. می توانید براحتی با چند حرکت ظاهر Gimp را مانند فوتوشاپ کنید ولی اگر فوتوشاپ باز حرفه ای هستید فعلا نسخه مشابهی روی توزیع های لینوکس وجود ندارد.

برای بازی کردن مشکل خاصی نیست و حتی برخی بازی ها به دلیل سبک تر بودن سیستم عامل ، راحتتر و سریعتر لود می شوند. هم کلاینت استیم روی لینوکس وجود دارد و همچنین کلی کلاینت دیگر کار پشتیبانی از uPlay و EA را انجام می دهند.

تمامی پرینتر های قدیمی و جدید ، دانگل های وای فای و هر آنچه به صورت Plug and Play است روی لینوکس خیلی بهتر از ویندوز پشتیبانی می شود.

اگر گرافیک Nvidia دارید درایور رسمی دارید. اگر گرافیک AMD دارید خود سیستم عامل پیش فرض درایورها را دارد ولی می توانید درایور رسمی را نیز نصب کنید.

در این پست درباره موارد مختلفی صحبت کردیم. در آینده سعی می کنم هر کدام از این موارد را جدا جدا بیشتر باز کنم.

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا