آموزشتولید محتوا

الگوریتم اینستاگرام برای چیدمان فید و استوری ها

اینستاگرام به صورت پیش فرض فید و استوری های اینستاگرام را بر اساس علایق و کارهایی که شما قبلا روی اینستاگرام انجام داده اید می چیند. اگر بخواهیم به صورت تک تک مواردی که اینستاگرام بررسی می کند تا فید و استوری های شما را بچیند بایستی در ادامه با من همراه باشید.

افرادی که شما در اینستاگرام دنبال میکنید هر کدام پست هایی را به صورت دوره ای منتشر می کنند. تعداد لایک هایی که یک پست در بازه زمانی بین هر پست دریافت میکند اولین مولفه ای است که اینستاگرام بررسی می کند. لایک ها باید اورگانیک باشند نه اینکه توسط بات در بازه زمانی مثلا یکساعته به یک پست اعمال شوند.

مورد بعدی که درباره پست ها اینستاگرام در نظر میگیرد، لوکیشن پست است. اینستاگرام درباره لوکیشن شما اطلاعات کاملی دارد. اگر شما از لوکیشن خودتان استفاده کنید در نتایج بیشتر دیده می شوید. هر عکسی شما ثبت می کنید دارای اطلاعات مکان ثبت است. اگر عکس اورجینال نباشد و شما از اینترنت دانلود کرده باشید یکم پیچیده میشود. اگر شما مثلا در شهر تهران باشید و عکس های دانلود شده خودتان را با لوکیشن های مختلف منتشر کنید اینستاگرام بیخیال حساب کاربری شما می شود. سعی کنید لوکیشن خودتان و عکس هایتان برای یک منطقه باشد.

علاوه بر دو مورد بالا، اینستاگرام این مسئله را نیز جمع آوری می کند که شما با پست هایی که مشاهده می کنید چقدر تراکنش اطلاعاتی دارید. مثلا چه پست هایی را لایک می کنید، سرعت لایک شما چقدر است، یعنی با سرعت در حال لایک کردن هستید یا روی یک عکس مکث انجام میدید و لایک انجام میدید. پروفایلی که با مکث لایک بدست بیاورد از پروفایلی که لایک سرعتی دارد بالاتر نمایش داده میشود.

اینکه شما در بین پست های افرادی که دنبال می کنید، پست از سایر موضوعات مشاهده کنید به این مسئله بستگی دارد که شما چه کسانی را دنبال می کنید؟ این افراد اگر سرشناس هستند ، جایی کامنت و لایک می گذارند احتمالا باعث می شود که آن پست ها به شما پیشنهاد شود. در غیر اینصورت ، اینستاگرام به موضوعات هشتگ ها روی می آورد، مثلا شما تصاویر یک نژاد خاص از سگ را لایک می کنید. اینستاگرام این موضوع را میفهمد و برای اینکه شما در پلتفرم بیشتر نگهدارد تصاویر بیشتری از آن نژاد از سرتاسر اینستاگرام به شما نمایش می دهد.

براساس مواردی که در بالا توضیح دادم، اینستاگرام فید شما و ترتیب استوری های شما را چیدمان می کند. هر سال اینستاگرام در بررسی موارد ذکر شده سریعتر و دقیق تر می شود.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا