اخبار فناوری

ارسال نخستین تصاویر از سیاره عطارد توسط کاوشگر اروپایی ژاپنی

یک کاوشگر که با همکاری سازمان فضایی اروپا و ژاپن طراحی و ساخته شده اخیرا به سیار عطارد رسیده و یک تصویر سیاه و سفید از این سیاره را به زمین مخابره کرده است.

کاوشگر بپی کلمبو ، ساخت کشورهای اتحادیه اروپا با همکاری سازمان فضایی ژاپن کاوشگر اروپایی ـ ژاپنی است. “بپی‌کلمبو” (BepiColombo) بعد از عبور از کنار سیاره عطارد (تیر) عکسی سیاه و سفید ثبت و به سوی زمین ارسال کرد که در آن نیمکره شمالی سیاره قابل مشاهده است.

به گفته کارشناسان این آژانس دهانه‌های بزرگی که در این عکس بر روی سطح عطارد دیده می‌شود انسان را یاد کره ماه می‌اندازد.

این کاوشگر فضایی در ارتفاع ۱۹۹ کیلومتری از کنار عطارد گذشته است. آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، از آن‌جا که “بپی‌کلمبو” از آن سوی این سیاره که در زمان شب قرار داشت گذشت، شرایط برای گرفتن عکس از نزدیک‌ترین فاصله ممکن مناسب نبود. از همین رو تصویر بعدی از فاصله حدود ۱۰۰۰ کیلومتری گرفته شد.

“بپی‌کلمبو” در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۸ سفر هفت‌ساله خود به سوی کوچک‌ترین و ناشناخته‌ترین سیاره منظومه شمسی را آغاز کرد.

این مأموریت که نامش را از Giuseppe „Bepi” Colombo، ریاضیدان و مهندس ایتالیایی برگرفته از پیچید‌ه‌ترین پروژه‌های فضایی اروپا محسوب می‌شود.

هدف از این مأموریت تحقیق بر روی ویژگی‌های ساختار داخلی و میدان مغناطیسی عطارد و یافتن پاسخی برای این پرسش است که آیا در دهانه‌های دور از خورشید عطارد یخ وجود دارد؟

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا