خودمانیمطالب برتر

ادغام Chat GPT با Bing و تاثیر آن روی سایت ها

همانطور که می دانید این روزها نقل همه محافل فناورانه chat gpt و امکانات عجیب و غریب آن است. مایکروسافت اخیرا این ابزار را در موتور جستجوی بینگ ادغام کرده است و عملکرد آن به طوری است که درباره موضوعاتی که شما جستجو می کنید در سمت راست تصویر یک سری دیتا جمع آوری می کند، حتی می توانید از همان بخش با chat GPT شروع به صحبت بکنید.نگرانی که ایجاد شده این است که استفاده از هوش مصنوعی AI چه تاثیری در ترافیک سایت ها خواهد داشت؟!

سال ها قبل توییتر امکانی داشت که وقتی شما می خواستید یک مقاله را ریتوییت یا منتشر کنید توییتر به شما هشدار می داد که به دلیل اینکه مخاطبان از روی تیتر تصمیمات لحظه ای و احساسی میگیرند بهتر است که خلاصه ای از مقاله را در کنار لینک توییت کنید. این هشدار حاصل تحقیقات جامع توییتر روی رفتار کاربرانش بود که مشخص شده بود اکثر کاربران با دیدن یک تیتر و عنوان تصمیم خود را میگیرند.

حالا این بررسی توییتر را بگذاریم کنار نتایج جستجو در بینگ، مثلا شما جستجو کردید بهترین تلویزیون بازار چیست؟ هزاران سایت پست های مختلف دارای اسپانسر یا تبلیغ در این باره منتشر کرده اند که حاوی لینک هایی است که با کلیک برروی آنها ، صاحبان و نویسندگان وبسایت پولی بدست می آورند. حالا شما فرض کنید که چت GPT به شما می گوید فلان مدل تلویزیون بهترین است. احتمالا دیگر دنبال کلیک روی لینک ها نخواهید بود.

این موضوع سایت های خبری، حاوی مطالب بررسی و همچنین سایت هایی که به مقایسه محصولات می پردازند را دچار ترس کرده است. اکثر مخاطبان با دیدن یک خلاصه موضوع ممکن است به chatGPT اطمینان کنند و دیگر بابت موضوع مورد بررسی خود روی لینک ها کلیک نکنند.

این عدم کلیک روی لینک ها ، در دراز مدت برای خود هوش مصنوعی هم دردسر زا می شود چرا که سایتی که ترافیکش کم شده ، کم کم از نتایج جستجو محو می شود و به همین دلیل مدل هوش مصنوعی آن را دیگر بررسی نمی کند و ممکن است منابع مختلف و غیر قابل اعتماد جای منابع اصلی را بگیرد.

شاید به همین دلیل باشد که گوگل هنوز وارد این مسئله نشده است. مایکروسافت روی هایپ chat GPT و امکاناتش شرط بزرگی بسته و چشم بسته آن را به موتور جستجوی خودش آورده ولی تاثیری که در تولید محتوا می گذارد را نادیده گرفته است.

بایستی دید این جدال و رقابت به کجا می رسد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا