آموزشوردپرس

آموزش ساده گرفتن بکاپ از سایت وردپرسی – قسمت اول

امروز یک آموزش بسیار ساده دارم، چطور از سایت وردپرسی درست بکاپ بگیریم؟ با من در ادامه همراه باشید که چند مدل بکاپ گیری بسته به نیاز و حجم کار به شما آموزش میدهم.

در امور مرتبط با سایت، اطلاعات ما همیشه در اختیار یک شرکت میزبان است این میزبان یا هاست ، دسترسی کامل به همه اطلاعات ما دارد. در چنین وضعیتی بهتر است که همیشه از سایت خودمون که دست رنج ماست بکاپ گیری کنیم و داخل سیستم خودمون ذخیره داشته باشیم.

اینکه دوره این بکاپ گیری چطور باشد بسته به کار شما دارد. اگر محتوای روزانه برروی سایت قرار میدهید سعی کنید حداقل هفته ای یکبار بکاپ گیری انجام دهید. همچنین متون و تصاویر پست های خودتون رو حتما داخل سیستم شخصی نگهداری کنید.

ابتدا من به شما نحوه پشتیبان گیری کلاسیک رو آموزش می دهم، در این روش شما به گوگل درایو دسترسی ندارید و اینترنت ضعیفی دارید. در این حالت شما نیاز دارید که اطلاعات اساسی سایت خودتون رو دانلود و نگهداری کنید.

برای این شیوه ، بایستی وارد پنل مدیریت هاست خود شوید. در مثال من ( خود سایت برانکس ) پنل هاستینگ من سی پنل Cpanel است. بعد از وارد شدن به دنبال بخش Files بگردید و در آنجا همانند تصویر زیر برروی File Manager کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که باز می شود پوشه Public HTML را باز کنید. در این پوشه محتویات سایت وردپرسی شما دیده می شود. کافیست اطلاعات این پوشه را Select All کنید و به صورت فایل فشرده Zip ذخیره کنید.

این فایل zip ، حاوی تمامی اطلاعات سایت شماست به جز بانک اطلاعات! برای دانلود کردن بانک اطلاعات بایستی وارد صفحه اصلی پنل مدیریت خود شوید ، در مثال سی پنل بایستی به دنبال بخش Database بگردید ودر آنجا برروی MySQL Databases کلیک کنید.

در این بخش ابتدا بایستی ببینید که چند بانک اطلاعاتی روی هاست خود دارید ، احتمالا فقط یک بانک اطلاعاتی دارید و آن هم نامی مشابه سایت شما دارد. بعد از اینکه بانک اطلاعاتی سایت خودتان را پیدا کردید، ببینید که نام کاربری متصل به آن چیست ؟ همه این اطلاعات را جایی یادداشت کنید.

حالا دوباره به صفحه اصلی سی پنل بازگردید. حالا وارد بخش Files و سپس قسمت Backup شوید. در این قسمت همانند تصویر زیر بخشی وجود دارد که لیستی از بانک های اطلاعاتی را نمایش می دهد که با کلیک برروی نام بانک دلخواه، آن را می توانید دانلود کنید.

حالا شما همه فایل های مورد نیاز برای بازگردانی اطلاعات سایت خود را دارید. این شیوه ، ساده ترین و کم حجم ترین شیوه بکاپ گیری از سایت وردپرسی بود.

در قسمت بعدی نحوه بکاپ گیری از سایت وردپرسی به اکانت گوگل درایو را آموزش می دهم. بدون اینکه چیزی را شما روی سیستم خود دانلود کنید!

موفق و پیروز باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا