آموزشمطالب برتروردپرس

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

این آموزش نیاز به بروز رسانی داشت، به همین دلیل برای نسخه و ظاهر جدید گوگل سرچ کنسول این آموزش ایجاد شد.

سرچ کنسول گوگل ، ابزاری است برای وبمسترها تا به کمک آن پروسه ایندکس شدن سایت و جستجوهای مرتبط با سایت خودشان را تحت کنترل داشته باشند.

برای شروع کافیست وارد سایت سرچ کنسول شوید. اگر سایتی اضافه نکرده باشید به جای جایی که در عکس زیر مشخص شده عبارت اضافه کردن را مشاهده خواهید کرد. بایستی برروی ADD A PROPERTY کلیک کنید.

در صفحه اضافه کردن سایت، دو حالت وجود دارد. یا شما از طریق مالکیت دامنه به گوگل می گویید شما مالک سایت هستید یا ساده تر ، یک فایل از گوگل دریافت می کنید و داخل پوشه public_html سایت قرار می دهید. مدل فایل با نام url prefix است.

شما در بخش مربوطه در صفحه بالا ، در باکس URL prefix ، آدرس سایت خودتان را به صورت کامل با http یا https وارد کنید. سپس برروی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی یک فایل گوگل به شما می دهد که همانطور که گفتم داخل پوشه public_html بایستی آن را آپلود کنید. بعد از آپلود روی دکمه verify کلیک کنید تا سایت شما با موفقیت به سرچ کنسول اضافه شود.

بایستی حدود 24 ساعت صبر کنید تا اولین اطلاعات از سایت شما در سرچ کنسول نمایش داده شوند. بعد به مرور می توانید روند پیشرفت سایت خودتان را در گوگل مشاهده کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا