کسب و کار

یک پروژه طراحی سایت فروشگاهی چه مراحلی دارد؟

پروژه های طراحی فروشگاه اینترنتی معمولا دارای یک سری مراحل مشخص است که در این پست این مراحل به همراه زمان تخمینی آن ها را بررسی می کنیم.

1- انتخاب نام و ثبت دامنه سایت

مهم ترین بخش کار اولین مرحله پروژه های طراحی فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی شما با چه نامی طراحی شود؟ چه دامنه ای برای آن ثبت شود؟ اگر چه شما می توانید بعدا نام را تغییر دهید ولی بهتر است که از ابتدا با یک نام شروع کنید.

2- انتخاب هاست مناسب فروشگاه

با توجه به اینکه چقدر کالا دارید و یا مثلا می خواهید چقدر فروش داشته باشید بایستی با یک هاست وردپرسی مخصوص فروشگاه های اینترنتی شروع کنید . هاست پرسرعت و حدالامکان با حافظه از نوع NVME تهیه کنید. پهنای باند بالا هم تهیه کنید. چرا که پهنای باند رابطه مستقیمی با میزان کاربری دارد که فروشگاه اینترنتی شما می تواند دریافت کند.

3- طراحی فروشگاه

در این گام شما یا دوست دارید طراحی اختصاصی داشته باشید یا از پکیج های فروشگاهی آماده استفاده کنید. مسلما طراحی اختصاصی هزینه بالایی دارد ولی پکیج های فروشگاهی مقرون به صرفه و در زمان کمتری معمولا حداکثر چند روز آماده و تحویل می شوند.

4-دریافت درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین پروسه ای کوتاه دارد، معمولا با کارت ملی ، شناسنامه و خط موبایل به نام شخص می توان درگاه پرداخت مثل زرین پال یا آی دی پی دریافت کرد. پروسه این کارها معمولا 24 ساعته انجام پذیر است.

5- دریافت نماد الکترونیک

مهم ترین گواهی برای کسب و کارهای اینترنتی ، نماد الکترونیک است که با احراز هویت تلفنی، موبایلی ، ایمیلی و مکانی دریافت می شود ( یک ستاره ) و با داشتن گواهینامه SSL می توانید نماد دوستاره برای فروشگاه اینترنتی خود دریافت کنید .

بعد از طی کردن 5 مرحله بالا می توانید با خیال راحت اقدام به فروش بکنید. در پست های بعدی یک سری ابزار کاربردی در فروشگاه های اینترنتی را معرفی می کنم.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا