آموزشمطالب برتروردپرس

گوگل E-E-A-T چیست؟

گوگل دائما در حال تغییر و بروز رسانی الگوریتم های خود در جستجو است. بزرگترین تغییر اخیر گوگل که به طور غیر مستقیم روی سئو اثر میگذاشت را در پست قبلی که در زیر لینک کردم بررسی کردیم، حالا می خواهیم ببینیم تغییر جدید گوگل که مستقیما روی سئو اثر می گذارد چیست؟

Privacy Sandbox و سئو SEO

ویژگی جدید گوگل E-E-A-T نام دارد. چهار حرف که مخفف چهار کلمه ، Expertise, Experience, Authoritativeness, و Trustworthiness هستند. معنای فارسی این چهار کلمه تخصص، تجربه، اقتدار و قابلیت اعتماد است. همانند تصویر زیر ، این چهار عامل را اگر یک محتوا از نظر گوگل داشته باشد بهترین محتوا برای ایندکس و نمایش است.

تجربه: اگر شما بر اساس تجربیات شخصی خود پیرامون موضوعات مختلف محتوا تولید کنید ، این بخش از EEAT را کاور کردید. سعی کنید از عباراتی مثل ” با توجه به تجربه کاری ” ، یا ” با توجه به تجربه شخصی ” و از این دست جلمه ها را بیشتر استفاده کنید.

تخصص: تخصص شما را دیگران باید بیان کنند. اگر بتوانید طوری کار کنید که به طور منظم Review های مثبت از شما در وب منتشر شود بخش تخصص EEAT را کاور کردید. این بررسی ها می تواند در قالب محتوای متنی، محتوای ویدئویی و حتی یک بررسی ساده در نقشه گوگل باشد. بایستی تخصص شما در کارتان برای گوگل مشخص شود.

اقتدار: این موضوع از تخصص سخت تر کاور می شود. بایستی به جایی برسید که سایت شما منبع اصلی رفع مشکلات برای گوگل جلوه کند. متخصصان در سرتاسر وب، فروم ها و سوشال مدیا برای اینکه موضوعی را بررسی کنند و یا مشکلی را رفع کنند از محتویات سایت شما استفاده کنند.

اعتماد: اینکه شما بتوانید در ادبیات سایت خود، جانبدارانه صحبت نکنید، دست کاربر را در انتخابش باز بگذارید و بتوانید اعتماد مشتریان و مخاطبین خود را جلب کنید آخرین مرحله از EEAT است. شما بایستی برای کاور کردن این بخش ، امنیت کاربری، احترام به مشتری و درج بازخورد را در سایت خود افزایش دهید.

چطور E E A T روی سئو تاثیر می گذارد؟

اینکه هر کسی یک بررسی، یک مقاله و یا یک خبرساده را در وب کار کند کاری ندارد مهم این است که چهار پارامتر بالا را در طی سالها تلاش بدست آورده باشید تا محتوای شما با توجه به این پارامترها از الباقی محتواهای مشابه جدا شود. آن وقت است که نتیجه را خواهید دید. پس بله ، EEAT مستقیما روی سئو تاثیر می گذارد.

گوگل با YMYL دنبال چیست؟

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید YMYL است. Your Money or Your Life موضوعی است که گوگل روی آن بسیار حساس است. اگر محتوای شما در یکی از دسته های زیر قرار بگیرد ، بشدت از سمت گوگل تحت نظر خواهید بود، اگر در موضوعات زیر فعالیت می کنید احتمالا پروسه سئو سخت تری خواهید داشت:

  • سایت های سلامت محور و امور پزشکی
  • سایت های مالی و اقتصادی
  • سایت های خبری
  • سایت های دولتی و قانون گذاری
  • فروشگاه های اینترنتی

در مقالات بعدی سعی می کنم نحوه تولید محتوای خوب برای کاور کردن EEAT را بیشتر توضیح دهم.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا