آموزشوردپرس

کش چیست و برای چه کسانی خوب است؟ – معرفی چند افزونه کش وردپرس

همه ما می دانیم که سرعت لود شدن صفحات وب مهم ترین قسمت کار است! هر کاری … به این شکل که چه شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید چه سایت محتوایی یا وبلاگ شخصی ، اگر کاربر شما انتظار بیش از حد برای محتوای شما بکشد احتمالا بیخیال می شود و میرود.

یکی از راه های افزایش سرعت سایت ها استفاده از پلاگین های کش کننده محتواست. وردپرس هم کلی از این پلاگین ها دارد. در پروسه کش کردن ، محتوای استاتیک شما، مثل صفحه فروشگاه اگر تغییر قیمت ندارید یا مثلا صفحات بلاگ شما ، به صورت آماده روی حافظه هاست شما ذخیره می شوند تا وقتی کاربری درخواست دیدن را به سرور ارسال کرد بدون زحمت وردپرس صفحه مورد نظر را به وی نمایش دهد.

اگر محتوای داینامیک دارید پلاگین ها این روزها هوشمند شدند و اینتروال های بروز رسانی دیتا دارند تا بدون مشکل دیتای روی هاست همیشه بروز باشد، کنترل های دستی نیز برای ادمین ها وجود دارد که دستور پاک شدن کش را صادر کنند تا سایت برای کاربران به صورت فرش و تازه لود شود.

حالا شما این کش کردن را به همراه حافظه خوب برای سرور و پهنای باند بالای سرور در نظر بگیرید ، سرعت سایت شما بسیار بسیار عالی می شود.

حالا اگر بخواهم به شما چند افزونه خوب کش در وردپرس معرفی کنم موارد زیر به ذهنم می رسند، اینکه یک افزونه اول است مبنای بهتر بودن آن نیست بلکه با توجه به گستردگی استفاده در وب فارسی و سرویس های هاستینگ بوده.

اولین افزونه litespeed cache است ، این افزونه برروی اکثر سرورهای هاستینگ های اشتراکی ( سمت سرور ) فعال است و با نصب برروی وردپرس شما یک یکپارچگی خوب را بدست می آورید.

افزونه بعدی که بسیار بسیار معروف است W3 Total Cache است ، این افزونه در مخازن وردپرس میزان نصب بالایی دارد و احتمالا با زدن کلمه خالی cache اولین پیشنهاد وردپرس به شما این افزونه است.

دو افزونه WP Super Cache و WP Rocket هم دو محصول خوب دیگر هستند که هر دو را می توانید از مارکت های افزونه های فارسی مثل ژاکت خریداری کنید.

بزودی افزونه های litespeed و w3 را مفصل معرفی می کنم پس همیشه سایت رو برای بروز رسانی چک کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا