چند راهکار برای تولید محتوای مناسب جمعه سیاه Black Friday

درست است که کسب و کارهای آنلاین حال خوبی ندارند ولی کم کم به جمعه سیاه و تخفیفات این روز نزدیک می شویم. احتمالا در سال جاری چند برند توانایی انجام خوب جمعه سیاه را نداشته باشند ولی به هر حال می توانید به کمک ایده های این پست خودتان را برای این رویداد آماده کنید.
- اهدا کردن بخشی از درآمد به یک هدف خاص
این مورد شاید بهترین کار در روز جمعه سیاه است. اگر می توانید بخشی از درآمد خودتان را صرف یک هدف خاص کنید. مثلا کاشتن گیاه، کمک به خانواده های نیازمند یا کمک به افرادی که در اعتراضات اخیر دچار مشکل شده اند.
اگر برند قدرتمندی هستید می توانید همانند برخی برندهای جهانی 100 درصد از درآمد حاصل از فروش محصولات تخفیف خورده را به اهداف مثبت خود اهدا کنید.
- بازه امکان خرید با تخفیف را افزایش دهید
یکی از مشکلاتی که جمعه سیاه دارد این است که اکثر کسانی که خرید می کنند عجله ای تصمیم میگیرند و احتمال دارد از خرید خود راضی نباشند. برخی برندهای معروف ، تخفیفات این روزها را ادامه دار می کنند تا کاربر بتواند بابت محصولات مختلف دانش کافی برای خرید رضایت بخش را بدست آورد.
- کلا این روز را بایکوت کنید
برخی از برندهای معروف این روز را کلا بایکوت می کنند. به عقیده این برندها ، خریدهای روز جمعه سیاه عجولانه است. دلایلی که این برندها برای این موضوع ارائه می کنند جالب است. میزان رضایت از خرید بسیار پایین است. اجناسی که بایستی بازیافت شوند فرصت فروش بدست می آورند. به دلیل ازدهام و رفت و آمدهای زیاد شاید روز خوبی برای محیط زیست نباشد. کلی زباله در این روز بابت خریدهای جدید تولید می شود.
- دید مخالف بایکوت با حمایت از محیط زیست
برخی از برندهای لباس محصولاتی که با دید حمایت از محیط زیست طراحی شده اند را پروموت می کنند. مثلا محصولاتی سازگاری کامل با طبیعت دارند را پروموت می کنند.
با این کار دیگر نگران مشکلات محیط زیستی نیستید و احتمالا می توانید از جمعه سیاه برای تبلیغ یک استایل سبک زندگی سالم استفاده کنید.
- افزایش قیمت محصولات!
یک برند کفش در روز جمعه سیاه ، روی همه محصولاتش 1 دلار افزایش قیمت اعمال می کند ، این 1 دلار کلا به مراکز حفظ محیط زیست اهدا می شود. چه خیریه های حفاظت از حیوانات ، چه مراکز یا سازمان های مراقب محیط زیست. این کار جواب داده است و برند Allbirds هر ساله این کار را تکرار می کند.
امیدوارم این موارد در تصمیم گیری شما بابت طراحی کمپین روز جمعه سیاه به کار کسب و کارتان بخورد. شاید امسال اصلا کسی کمپین انجام ندهد. ولی به نظرم اگر کسی توانش را دارد انجام دهد و از سود خودش به کسب و کارهای در خطر کمک کند.
موفق و پیروز باشید