آموزشویندوز و لینوکس

چطور ویندوز 11 را بدون TPM یا Secure Boot نصب کنیم؟

همانطور که می دانید مایکروسافت قرار نبود ویندوز 10 را با نسخه جدیدی از ویندوز جایگزین کند تا اینکه کلی بروز رسانی برای مک و گروم بوک های گوگل منتشر شد و مایکروسافت مجبور شد که با یک بروز رسانی بزرگ به رقیبان خود جواب دهد. ویندوز 11 پاسخ مایکروسافت به نیازهای جدیدی است که در عرصه سیستم عامل ایجاد شده است. در ویندوز 11 قرار است که هم اصل و ریشه ویندوز که منوی استارت کلاسیک است وجود داشته باشد و هم عناصر جدیدی به آن اضافه شوند.

حالا مشکلی که وجود دارد این است که ویندوز 11 روی گروهی خاصی از سخت افزارها قابلیت نصب دارد، با این کار مایکروسافت می خواهد یک سری امکانات امنیتی که از قبل برای کاربران ویندوز وجود داشت را جا بیندازد چرا که خیلی از کاربران ویندوز اصلا از این امکانات اطلاع نداشتند، یکی از این امکانات TPM است. این امکان برروی مادربرد های جدید به صورت پیش فرض قرار داده شده ولی در این پست قصد داریم با این فرض که سیستم شما توانایی اجرای ویندوز 11 را ندارد پیش برویم!

اگر در ابتدای پروسه نصب ویندوز 11 با ارور بالا مواجه می شوید بایستی مراحلی که در ادامه آورده ایم را طی کنید. ابتدا یک فلش Bootable برای ویندوز 11 ایجاد کنید و داخل آن بوت کنید.

بعد از بالا آمدن ستاپ ویندوز 11 با ارور اینکه ویندوز 11 نمی تواند برروی سیستم شما نصب شود مواجه می شوید، برای دور زدن این ارور بایستی کلید های شیفت + F10 را هم زمان بزنید تا CMD در محیط نصب ویندوز اجرا شود.

دستورregedit را در آن اجرا کنید ، سپس در درختواره آن به آدرس HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup بروید. برروی setup راست کلیک کنید و یک key جدید ایجاد کنید ، نام key جدید را LabConfig قرار دهید. در سمت راست در قسمت سفید رنگ حالا دو رکورد ایجاد کنید ، نوع رکوردها DWORD (32-bit) باشد.

اولین رکورد را BypassTPMCheck نام گذاری کنید و مقدار 1 را به آن بدهید ، برای رکورد دومی نام BypassSecureBootCheck قرار دهید و برای آن هم مقدار 1 را وارد کنید.

حالا مجدد می توانید پروسه نصب ویندوز را شروع کنید و دیگر اروری مبنی بر اینکه سیستم شما توانایی اجرای ویندوز 11 را ندارد را مشاهده نخواهید کرد.

سیستمی که روی آن این پروسه تست شده دارای پردازنده Core 2 Due بوده و بدون مشکل به پروسه نصب ویندوز 11 رفته است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا