آموزشتولید محتوامطالب برتر

چطور اکسپلور اینستاگرام چیده می شود؟

همه تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام یک هدف دارند، پست های بیشتری را در اکسپلور داشته باشند. برای رسیدن به این هدف باید ابتدا بدانیم که اکسپلور برای کاربران چطور فید را چیدمان می کند؟ پس در ادامه با من همراه باشید.

برای خلاف صفحه اصلی یا Home در اپ اینستاگرام که پست ها بر اساس اکانت های دنبال شده مرتب می شوند در بخش اکسپلور محیطی را داریم که به گفته توسعه دهندگان اینستاگرام unconnected system است بدین معنا که در آنجا بدون اینکه شما کسی یا چیزی را دنبال کنید محتوای مورد پسند شما از سایر سورس هایی که ممکن است شما دوست داشته باشید به شما نمایش داده می شود.

در صفحه اکسپلور بر اساس:

اکانت هایی که هم اکنون دنبال می کنید، سایر افرادی که اکانت هایی که شما دنبال می کنید را دنبال می کنند ، پست هایی که معمولا با آنها ارتباط برقرار می کنید ( مشاهده خالی ، لایک ، یا سایر کارها مثل ذخیره و ارسال برای دیگران ) و در نهایت پست هایی که بسیار در اینستاگرام میزان تعامل بالایی داشته اند ، محتوا چیدمان می شود.

آیا اینستاگرام صفحات تجاری یا تولیدمحتوا را اولویت قرار می دهد؟

در حال حاضر اینستاگرام اصلا کاری ندارد که اکانت شما بیزنس است یا شخصی یا تولیدکننده هستید، اگر میزان تعامل بالایی با مخاطبان خود داشته باشید در اکسپلور ظاهر می شوید. این مورد را دقیق در بلاگ اینستاگرام برای بیزنس توضیح داده است.

چطور به اکسپلور اینستاگرام برسم؟

این سوال در کنار سوال اینکه هر کاری می کنم پستم وارد اکسپلور نمیشه جزو سوالاتی است که بیشتر مواقع از ما پرسیده می شود. جواب به این سوال با توجه به الگوریتم بالا مشخص می شود.

شما باید بدانید برای چه مخاطبی محتوا تولید می کنید، مخاطبان احتمالی شما چند درصد از کاربران را تشکیل می دهند، صفحات مرتبط با کار شما چقدر هستند؟ هر چه این صفحات بیشتر باشد یا موضوع شما مخاطب بیشتری داشته باشد در نتیجه بیشتر در اکسپلور دیده می شوید. اینکه در یک موضوع رقیب داشته باشید باعث افزایش آگاهی کاربران از موضوع کاری شما می شود ولی در عین حال رقابت برای تولید محتوای با کیفیت بالا میگیرد، هر چه محتوای شما بهتر طراحی شده باشد در رتبه بندی توسط اینستاگرام در آن موضوع خاص بالاتر می روید و شانس شما در نمایش در اکسپلور بیشتر می شود.

پس نتیجه این است که اگر شما در موضوع بسیار تخصصی و خاص کار می کنید احتمالا در اکسپلور کم دیده می شوید، اگر در موضوع شما صفحات مشابه زیاد است پس باید سطح کاری خودتان را بالاتر ببرید تا در اکسپلور دیده شوید. ایجاد ویدئوهای کوتاه یا گرافیک های زیبا به شما در این پروسه کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

حتما ما را در توییتر دنبال کنید