اخبار فناوری

چرا گوگل تنسور بسیار مهم است؟

گوگل خیلی درباره پردازنده اختصاصی اش صحبت نمی کند. SoC جدید گوگل ، تنسور نام دارد .اگر بیشتر به موضوع دقت کنیم متوجه می شویم که گوگل هم قصد دارد سطح بازی خودش را در سطح اپل بالاتر بیاورد.

اول به شما بگویم که دقیقا تنسور Tensor چیست؟ این اولین قدم گوگل در زمینه تولید پردازشگر اختصاصی خودش است. قبلا یک چرخه کاری به نام تنسور را درست کرده بود که در دیتاسنتر خودش استفاده می کرد.

هدف اول تنسور بهبود پردازش های تصویر و ویدئو است، به کمک تنسور احتمالا عکس برداری گوشی ها و محصولات گوگل بسیار بهبود پیدا می کند و احتمالا برای گوگل راحتتر خواهد بود تا بروز رسانی های اندروید را همانند اپل به گوشی های قدیمی خود نیز برساند و دیگر نگران این مسئله نباشد که کوالکوم پردازنده قدیمی را پشتیبانی می کند یا نه؟ خودش مستقیم می تواند تمامی محصولات دلخواه خودش را مثل اپل بروز رسانی کند.

درباره امنیت این چیپ جدید هم باید بدانیم که علاوه بر اینکه گوگل کلی درباره امنیت این پردازشگر فکر کرده با پردازشگر تایتان خودش نیز کاملا سازگاری دارد و در تمامی محصولات پیکسل این دو چیپ استفاده خواهند شد.

اولین محصولاتی که با چیپ تنسور عرضه می شوند پیکسل های 6 گوگل خواهند بود. گوشی پرچمدار جدید گوگل که چندی پیش رندرهای آن منتشر شد. بزودی احتمالا بعد از کریسمس کروم بوک های تنسوری و سایر محصولات گوگل نیز به این چیپ مجهز خواهند شد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا