آموزشکسب و کار

ویژگی های یک صفحه 404 خوب چیست؟

قبلا گفته بودیم که صفحه 404 را جدی بگیرید. قسمت مهمی از ترافیک سایت شما ممکن است حاصل از صفحه 404 باشد، بایستی این صفحه را درست طراحی کنیم. در این پست یک سری نکات مهم درباره صفحه 404 مطرح می کنم که امیدوارم برای شما کاربردی باشد. با من همراه باشید.

صفحه 404 لازم نیست حتما دارای عبارت 404 و جمله یافت نشد باشد! چرا که اکثر کاربران اصلا با 404 آشنا نیستند، بهتر است که طرح 404 در تصویری باشد که استفاده می کنید. همچنین به جای یافت نشد از جمله ای استفاده کنید که در آن ابتدا توضیح دهد اصلا ارور 404 چیست و تکلیف کاربر بعد از دیدن آن چیست؟!

به طور مثال بنویسید ” صفحه ای که به دنبال آن بودید احتمالا جابجا یا بروز شده است، برای بازگشت به صفحه اصلی سایت اینجا کلیک کنید یا اینکه به کمک فیلد جستجوی زیر ، صفحه ، محصول یا خدمت مورد نظر خودتان را جستجو کنید ”

همانطور که در متن بالا هم به آن اشاره کردم، فیلد جستجو حتما در صفحه 404 باید حضور داشته باشد ، چرا که کاربر احتمالا گام بعدی اش جستجو است. البته اگر دکمه بازگشت به صفحه اصلی را بزرگ قرار دهید احتمال نمایش صفحه اصلی سایت شما و دریافت ترافیک از این دکمه بالاتر است.

اگر سایت فروشگاهی دارید می توانید پیشنهاد های ویژه خودتان را داخل این صفحه قرار دهید. به کاربر بگویید که محصول یا خدمتی که دنبالش بوده احتمالا جابجا یا بروز شده است و در ادامه به وی محصولاتی که فروش ویژه دارند را نمایش دهید.

اگر سایت شرکتی و معرفی برند دارید می توانید در صفحه 404 خود فرم تماس با ما و لینک ها و شماره های تماس خود را بگذارید. سعی کنید در این صفحه ، لینکی برای چت در شبکه های اجتماعی قرار دهید. لینک واتساپ و تلگرام بسیار مفید هستند.

کار دیگر هم این است که یک ریدایرکت به صفحه نخست بگذارید ولی به این شکل که به کاربر هشدار دهد که مثلا تا 10 ثانیه دیگر به صفحه اصلی ریدایرکت می شود. در متن هم توضیح و مثالی که در ابتدای پست گفتم را قرار دهید.

برای طراحی سریع و بهینه صفحه 404 می توانید از صفحه سازها بهره ببرید. معروف ترین آنها در ایران المنتور است، ولی ما از Brizy استفاده می کنیم. همه آنها یک هدف دارند و آن این است که بدون کد نویسی شما بتوانید خواسته های خود را عملی کنید.

موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا