آموزشتولید محتوامطالب برتر

همه چیز درباره سئو در اینستاگرام SEO in Instagram

آیا اینستاگرام هم نیازمند سئو کردن است؟ بله.

در اینستاگرام شما برای دو موتور جستجو فعالیت می کنید، اول موتور جستجوی اینستاگرام و دومی موتور جستجوی گوگل. برای هرکدام یک سری نکته لازم است که رعایت شود. در این پست با من همراه باشید تا این موضوعات را بررسی کنیم.

همچنین مطالعه کنید: گوگل E-E-A-T چیست؟ – آخرین تغییرات الگوریتم گوگل در جستجو

استفاده از متن جایگزین یا alt text برای جلب توجه گوگل و امثال گوگل!

استفاده از متن جایگزین یا alt text در اینستاگرام یک قابلیت است که ممکن است قبلاً در فضای وب دیده باشید و می‌توانید از آن در اینستاگرام نیز استفاده کنید. در صورتی که با مفهوم سئوی گوگل آشنا باشید، می‌دانید که برای هر عکس می‌توانید یک متن جایگزین انتخاب کنید که در صورت عدم بارگذاری عکس، برای مخاطبان متن جایگزین نمایش داده می‌شود. این قابلیت سال‌هاست که به اینستاگرام اضافه شده است، اما متأسفانه به طور جدی گرفته نشده و اغلب افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

برای قرار دادن متن جایگزین در اینستاگرام، نیازی به کارهای چندان سختی نیست و کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

تصویر مورد نظر پست خود را انتخاب کنید و به مرحله پیش از انتشار بروید. در این مرحله همانند تصویر زیر روی advanced settings تاچ کنید.

در صفحه ای که باز می شود ، در انتهای صفحه گزینه ای به نام Write ALT Text وجود دارد. روی آن تاچ کنید.

در این قسمت یک توضیح درباره آنچه در تصویر قرارداد بنویسید. مثلا اگر تصویر محصول شما است ، توضیحات کامل آن را درج کنید. پیشنهاد می کنم حتی لینک به محصول داخل سایت را نیز درج کنید. اگر لینک سایت شما طولانی است سعی کنید از کوتاه کننده لینک برای درج لینک استفاده کنید. بهترین کوتاه کننده لینک که به سئو آسیب نمی زند Bit.ly است.

موتور جستجوی اینستاگرام ساده ولی بسیار پیچیده!

اگر می خواهید در موتور جستجوی اینستاگرام بهتر دیده شوید اول بایستی پارامترهایی که این جستجوگر اندازه گیری می کند را بشناسید.

متن : متنی که زیر پست ها می گذارید بسیار مهم است. بیشتر از هشتگ ها ، اینکه درون متن به سوالی که جستجوی کاربران باشد اشاره بکنید، بسیار مهم است. ساده ترین عبارت یا ساده ترین سوالی که در ذهن مشتری است را درون متن قرار دهید و سعی کنید به کمک متن و هشتگ به آن ها پاسخ دهید. حداکثر 30 هشتگ برای یک پست قرار دهید.

فعالیت کاربران : اینکه کاربران اینستاگرام چقدر با محتوای شما تعامل کنند بسیار مهم است. وزن دهی به اینکه در کجای جستجوی اینستاگرام قرار بگیرید ( رتبه 1 یا میان تصاویر پایین جدول ) توسط فعالیت کاربران با محتوای شما انجام می شود. اگر پست هایی در همکاری با سایر پیج ها و حساب های اینستاگرام منتشر می کنید این کار به افزایش تعامل بسیار کمک می کند. اگر سوال و جواب از کاربران در استوری میپرسید به افزایش فعالیت کاربران و وزن بالاتر حساب کاربری شما کمک می کند.

محبوبت در لایک و کامنت : اگر سوال مشتری را درست جواب داده باشید، فعالیت خوبی هم در اینستاگرام داشته باشید ، ممکن است باز هم در نتایج جستجو ظاهر نشوید ، چرا که صفحات و اکانت های مشابه شما وجود دارد که احتمالا میزان لایک و کامنت بیشتری دریافت می کنند. وقتی همه چیز با یک اکانت دیگر مساوی می شود، کار به تعداد لایک و کامنت می رسد. خوشبختانه هنوز محتوای اسپم و بدرد نخور در بخش کامنت ها را به خوبی اینستاگرام شناسایی نمی کند و به همین دلیل نگران کامنت های تبلیغاتی در این بخش نباشید. هر چه کامنت و لایک بیشتری کسب کنید، شانس شما در پیروزی و نمایش ، در رقابت با محتوای مشابه ، بیشتر می شود.

موفق باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا