آموزشوردپرس

نحوه ایجاد ریدایرکت 301 برای رفع مشکل 404 در وردپرس

اگر مثلا آدرس صفحه اصلی خودتان را از home با کلمه mag تغییر دادید ، احتمالا کاربران شما با رفتن به صفحه mydomain.com/home با ارور 404 مواجه می شوند. ارور 404 همان اروری است که با نوشته صفحه مورد نظر یافت نشد نمایش داده می شود.

اصولا ارور 404 دو مصرف کلی دارد، مصرف اول برای نمایش به آدرس هایی است که واقعا کاربر اشتباه وارد کرده و مصرف دوم آن برای زمانی است که شما آدرس صفحه خاصی را ویرایش می کنید و کاربران در دسترسی به آن با وارد کردن آدرس قدیمی با ارور 404 مواجه می شوند.

برای رفع مشکل ارور 404 نیاز است که از 301 redirect استفاده کنید. افزونه های زیادی برای ایجاد این تغییر آدرس های خودکار برای وردپرس وجود دارند. معروف ترین افزونه ای که می تواند امکان جابجایی آدرس ها را برای شما انجام دهد all in one seo است که در نسخه پریمیوم این امکان را به شما می دهد. اگر می خواهید یک گزینه رایگان بدست بیاورید می توانید از افزونه 301 redirect استفاده کنید ( دقیقا عبارت فوق الذکر را جستجو کنید )

نحوه کار افزونه رایگان 301 redirect که می توانید آن را از اینجا دانلود کنید بدین شکل است که کافیست آدرسی که دیگر وجود ندارد را در باکس مبدا و در بخش مقابل آدرس مقصد را وارد کنید و برروی save کلیک کنید تا یک رکورد به لیست ریدایرکت های شما اضافه شود.

به صورت کلی سعی کنید همیشه از این امکان استفاده کنید، چرا که ریدایرکت لینک های از بین رفته یا قدیمی به لینک های جدید باعث حفظ تلاش های شما برای سئو سایت می شود و میزان لینک های مرده شما را کاهش می دهد.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا