آموزشوردپرس

نحوه اضافه کردن نقشه سایت وردپرسی به سرچ کنسول گوگل

برخلاف مدل قدیمی فایل های xml sitemap که هم حجم بالایی داشتند و هم بابت بروز رسانی آنها باید هر سری فایل جدید ایجاد می شد شیوه جدید RSS sitemap هم حجم کمتری دارد و هم اینکه شامل بروز رسانی اخیر سایت شما می شود. البته این نکته را بایستی مد نظر داشته باشید که گوگل، هر دو حالت را برای crawl بهتر نیاز دارد.

برای اینکه بتوانید از امکان RSS sitemap در وردپرس براحتی استفاده کنید لازم است که افزونه all in one seo را نصب و فعال داشته باشید.

برای شروع کافیست از بخش all in one seo وارد بخش sitemap شوید. در این بخش بایستی همانند تصویر زیر به بخش RSS sitemap وارد شوید، و این امکان را فعال کنید.

سپس روی دکمه open rss sitemap کلیک کنید تا بتوانید این بخش سایت خود را مشاهده کنید. حالا کافیست url این صفحه را کپی کنید و در بخش نقشه سایت سرچ کنسول گوگل جای گذاری کنید.

حالا فقط بایستی صبر کنید تا گوگل ایندکس صفحات شما را آغاز کند، امیدوارم این آموزش به کار شما آمده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در کامنت ها درج کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا