اخبار فناوری

موضوع تحریم ایران توسط شیائومی چیست؟

دیشب خبری منتشر شد که در آن گفته شده بود که یک سری کشور شامل ایران ، سوریه، کوبا، کره شمالی، سومالی و کریمه توسط شیائومی تحریم خواهند شد. بدین شکل که گوشی های فعال شده و فعال نشده در این کشور ها به صورت خودکار قفل خواهند شد.

اینطور که پیداست شیائومی برای اینکه از قوانین صادرات به آمریکا تبعیت کند و به سرنوشت هواوی دچار نشود این کار را در دستور کار خود قرارداده و هم اکنون یک سری گوشی در این کشورها از کار افتاده اند خصوصا این قضیه در کوبا زیاد گزارش شده است.

اینطور که مشخص است در حال حاضر برنامه ای برای از کار افتادن گوشی ها در ایران نیست ولی در کل جای نگرانی نیست چون در این صورت هم به دلیل اینکه رابط کاربری MiUI به صورت رام های متفرقه در اینترنت موجود است برای گوشی های خریده شده و نو مشکلی پیش نخواهد آمد و با فلش کردن رام های متفرقه دوباره می توان از این گوشی ها استفاده کرد.

برای شیائومی هم رهگیری خرید های کاربران به این سادگی نیست چون در اکثر این کشورها نمایندگی رسمی وجود ندارد و یک سری فرد خاص هستند که گوشی ها را خریداری و به بازار عرضه می کنند. در این حالت خیلی برای کمپانی سخت است که بتواند رد گوشی ها را بزند چون ممکن است گوشی به ایران سفر کرده باشد.

البته شیائومی جدیدا بروز رسانی جهت رفع مشکل تلفن های ضروری داخلی عرضه کرده بود و این نشان از داشتن رابطه بین وارد کنندگان اصلی و کمپانی اصلی است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا