کسب و کار

مشاوره خرید هاست – قسمت اول

هر کسی که تصمیم به داشتن سایت دارد قبل از این موضوع بایستی برای مدل سایتی که می خواهد داشته باشد یک هاست یا فضای میزبانی تهیه کند. با جستجو کلمه هاست در اینترنت بی نهایت وبسایت ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه را مشاهده خواهید کرد. در این پست بدون اشاره به شرکت خاصی ، فقط پارامترهایی که در تهیه هاست مهم هستند را به شما آموزش می دهیم پس در ادامه این پست با ما همراه باشید.

به صورت کلی چند مدل وبسایت ممکن است شما لازم داشته باشید. سایت فروشگاهی، سایت معرفی برند، سایت وبلاگ شخصی، سایت خبری ، سایت دانلود و هاست برای نرم افزارهای سازمانی. برای هرکدام بایستی به دنبال یک سری پارامتر باشید. ممکن است هاستی که برای فروشگاه انتخاب می کنید برای وبسایت خبری مناسب نباشد و مثلا هاستی که برای وبسایت دانلود فیلم می خواهید تهیه کنید منابع بسیار بالاتری نسبت به هاست برای وبلاگ شخصی لازم داشته باشد.

از سایت فروشگاهی شروع می کنیم. سایت فروشگاهی معمولا باید بتواند تعداد زیادی کاربر را در خود جای دهد، هر کدام از این کاربران هم باید بتوانند پروسه خرید را بدون تاخیر تا مرحله پرداخت براحتی پیش بروند و همچنین بایستی امنیت بالایی نیز داشته باشد. از همین سه مورد می توان به این موضوع پی برد که در این گونه هاست ها بایستی اول به پهنای باند دقت کنید و اصلا به دنبال هاست با پهنای باند نامحدود نروید، هیچ پهنای باندی نامحدود نیست، هر چه بیشتر بهتر! بعد از پهنای باند بایستی پردازنده هاست شما قوی باشد تا بتواند چندین پروسه خرید را که همزمان انجام می شود را پردازش کند و در نهایت دارای گواهینامه SSL رایگان یا پولی باشد تا اطلاعات کاربران شما به صورت ایمن بین سیستم کاربر و سایت رد و بدل شود.

سایت معرفی برند ، قاعدتا ترافیک کمتری نسبت به هاست فروشگاهی دارد به همین دلیل خیلی مسئله پهنای باند در آن مهم نیست. پردازش هم خیلی مهم نیست چرا که عملیات پیچیده ای ندارید فقط یک سری صفحات از پیش طراحی شده دارید که کاربر می خواهد آن ها را مشاهده کند، فقط اگر می خواهید سایتی بسیار شکیل و زیبا ، با کلی تصویر و موشن داشته باشید حتما هاستی با حافظه SSD ( حداقل ) تهیه کنید. اصلا به دنبال ارزانترین هاست موجود نباشید که ارزانترین ها به درد هیچ کاری نمی خورند. همچنین با توجه به حجم محتوایی که می خواهید برروی سایت قرار بدید حجم مناسب هاست خودتان را انتخاب کنید. به نظر من چون در آینده از ایمیل هم در این گونه هاست ها زیاد استفاده می کنید حداقل از 5 گیگابایت شروع کنید.

اگر به دنبال داشتن یک وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی هستید، بهتر است در میان ارائه دهندگان خدمات بلاگ دهی جستجویی کنید و آن سرویسی که دارای فضای رایگان و قابلیت اتصال دامنه اختصاصی است را پیدا کنید. چون در وبلاگ شخصی داشتن دغدغه پهنای باند و فضا خیلی اهمیتی ندارد و سرویس دهنده شما می تواند از پس ترافیک مورد نیاز شما بربیاید. قدیما سرویس بلاگر گوگل خیلی خوب بود، ولی از وقتی فیلتر شد سرویس مناسب دیگری پیدا نکردم. شاید در سرویس های داخلی بتوانید یک سرویس بروز و خوب پیدا کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا