اخبار فناوری

قسمت دوم مراسم اپل برگزار شد

دیشب قسمت دوم مراسم امسال اپل برگزار شد و در طی آن دو پردازنده جدید ، دو لپ تاپ، اسپیکر هوشمند و نسل جدید ایرپادز معرفی شدند.

مهمترین بخش موضوع پردازنده های جدیدی بود که اپل برای لپ تاپ های سری مک بوک پرو خود معرفی کرد. این پردازنده ها هر کدام دارای 10 هسته هستند و با نام های m1 pro و m1 max معرفی شدند. در مدل pro تعداد هسته های گرافیکی 16 عدد است که در تصاویر گرافیکی چیزی حدود 5 ترافلاپ قدرت ارائه می دهند، اگر اشتباه نکنم چیزی در حد گرافیک ایکس باکس وان ، در مدل m1 max تعداد پردازشگرهای گرافیکی دو برابر شده و به 32 میرسد و در گرافیک های اپل مقدار خروجی حدود11 ترافلاپ اعلام شده که در نزدیکی قلمرو 6600 ای ام دی و rtx 3060 انویدیا قرار میگیرد.

Apple Unleashed

البته مثل همیشه اپل مبنای مقایسه خودش را نسل های قدیمی اینتل قرارداد که با این حساب چیپ های اپل بسیار عالی عمل می کنند ولی احتمالا در واقعیت چنین نیست و در مقایسه با نسل های جدید رایزن و حتی پردازنده های جدیدتر اینتل شاید پا به پای مدل های میان رده قرار بگیرند.

Apple Unleashed

البته مدل معماری این پردازنده ها هم به نحوی است که در خود اکوسیستم اپل نیز شما همه اپ ها و نرم افزارها را در دسترس ندارید و بایستی همچنان برای برخی امکانات به سیستم x86 خود مراجعه کنید.

این پردازنده ها در مک بوک پرو های جدید استفاده شده که بین 32 تا 64 گیگابایت مموری دارند که این مموری ها با چیپ پردازشی در یک قالب قرار دارند. این موضوع به دسترسی سریعتر به رم توسط پردازنده و عملکردی بهتر می انجامد.

Apple Unleashed

مک بوک های جدید اپل همچنین تاچ بار را از دست داده اند و یک کیبورد کامل را در خود جای داده اند. سیستم صوتی با بیس بسیار خوب و همچنین وب کمی با کیفیت از نکات مهم محصول جدید اپل هستند.

Apple Unleashed

در کنار این محصول ، ایرپادز 3 با قیمت 179 دلاری معرفی شد که در گوش فیت نمی شود! و شاید بتوانید کلی محصول بهتر از این را در بازار پیدا کنید.

Apple Unleashed

هوم پاد های مینی هم در رنگ های جدیدی معرفی شدند. این هوم پاد ها به دستیار هوشمند اپل مجهز هستند و می توانید به کمک این محصولات خانه هوشمند خودتان را کنترل کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا