اخبار فناوری

طراحی وبسایت دلخواه

هر کسی که قصد دارد سطح کسب و کار خودش را به استانداردهای این روزهای فضای مجازی برساند بایستی به فکر ایجاد یک وبسایت برای خود باشد. کسب و کاری که وبسایت دارد با کسب و کارهای ساده و سنتی بسیار تفاوت دارد. وقتی شما سایت دارید و در اینترنت شناخته شده می شوید می توانید برای خدمات خود قیمت تعیین کنید نه اینکه ببینید دیگران چه کاری می کنند و شما هم انجام دهید. شما می شوید الگوی دیگران در آن کسب و کار و می توانید بابت خدمات خود درآمد خوبی داشته باشید. البته همه اینها منوط به این است که شما وبسایت دلخواه خودتان را داشته باشید و همچنین این وبسایت تمام امکانات مورد نیاز مشتری شما را ارائه دهد.

در این بین یک مشکلی که اکثرا به وجود می آید این است که انتظارات خاص و انجام کارهایی برای راحتتر شدن پروسه ثبت سفارش یا ثبت درخواست توسط مشتریان در برخی وبسایت ها در عمل باعث خرابی و یا بیهوده پیچده شدن کارایی آن سایت می شود. اگر بخواهیم از این دست مشکلات صحبت کنیم می توانیم به حذف یک سری فیلد در پروسه ثبت سفارش ووکامرس اشاره کنیم که درخواست خیلی از مشتریان ما و حتی همکاران ماست که مثلا همین درخواست ساده به دلیل دست بردن در پروسه و کارکرد سیستم فروشگاهی کلی مشکلات خاص خودش را به وجود می آورد.

نکته ای که بایستی مد نظر داشت و اکثرا از آن غفلت می شود این است که فروشگاه خدمات یا کالایی که درست می کنید بایستی دارای سادگی انتخاب و سرعت پردازش و خرید باشد. بدین معنی که کاربر بتواند به سادگی میان محصولات ، دسته های محصولات ، محصولات مشابه و سایر دسته بندی هایی که در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کرده اید چرخ بزند، کالا یا خدمات دلخواه خودش را به سبد خرید اضافه کند و از آنجا به بعد تا صفحه پرداخت موفق بتواند به سرعت مراحل را طی کند و خرید خودش را ثبت کند. در این پروسه مهم نیست فیلد کدپستی به کار کسب و کار شما می آید یا نه؟ مهم این است که از صفحه ثبت مشخصات یا ایجاد حساب کاربری تا اتصال به پرداخت مشکلی پیش نیاید.

حتی عکس ماجرای بالا نیز وجود دارد ، برخی مشتریان با اضافه کردن یک سری فیلدهای خاص جهت کسب اطلاعات و نظرسنجی در پروسه خرید گاهی باعث بروز مشکل در سیستم های خودشان می شوند و مشتری را از خود دور می کنند. هر چیزی به اندازه ای مناسب است ، بهتر است که نظر سنجی به صورت جداگانه و بعد از خرید موفق و به صورت اختیاری انجام شود.

در کل بالانس بین درخواست های مشتریان شما و امکانات سایت شما بسیار مهم است، بایستی بدانید که برای کسب وکار شما چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست و یک بالانس بین درخواست های خاص و امکانات پیش فرض ایجاد کنید تا هم مشتری بتواند با خیال راحت خرید کند و هم اینکه شما به عنوان صاحب کسب وکار اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا