اخبار فناوری

طالبان احتمالا اطلاعات بیومتریک پیمانکاران و همکاران آمریکا را بدست آورده

این روزها جهان در شوک سقوط دولت افغانستان و قدرت گیری دوباره طالبان در این کشور است. کشوری که یواش یواش داشت پله های ترقی را طی می کرد . کشوری که در آن تمامی سلایق و مذاهب به رسمیت شناخته می شدند. این کشور در طی چند روز دوباره در حال بازگشت به 1400 سال قبل است. در این بین اخبار مختلفی از افغانستان به گوش میرسد، از اینکه دختران و خانم ها با شرایط خاصی می توانند به سر کار برگردند و یا به مدرسه برگردند، حتی در برخی ویدئوها مشاهده می شود که مدارس دخترانه تعطیل شده است.

موردی که برای خیلی از افرادی که هم اکنون در افغانستان باقی مانده اند شاید موجبات خطر مرگ برایشان داشته باشد ، اطلاعات همکاری آنها با آمریکا و سایر نیروهای خارجی که تا چندی پیش در افغانستان حضور داشتند. برای ورود و خروج به کمپ های نیروهای خارجی از سنسورهای بیومتریک استفاده می شد، این سنسورها به دست طالبان افتاده و گزارشهایی که در سایت های مختلف منتشر شده حاکی از آن است که طالبان به دنبال این افراد است. این افراد از کارگر گرفته تا معماری و نجار و تعمیرکار هستند، حتی در میان آنها یک سری DJ هم وجود دارد که برای برگزاری مراسم های مختلف به کمپ ها دعوت می شده اند.

چقدر برخی از تصاویر و ویدئو ها و اتفاقاتی که در افغانستان می افتد برای ما ایرانیان آشناست …

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا