خودمانی

سرعت اینترنت کند شده

اگر دقت کرده باشید چندی است که سرعت اینترنت در هر جایی که هستید افت شدیدی کرده است. هر فعالیتی که به اینترنت بین الملل نیاز دارد با کندی بسیار زیادی انجام می شود. اکثر سایت ها با چند بار رفرش مرورگر باز می شوند و در ابتدا هیچ واکنشی از اینترنت دریافت نمی کنید.

همه این مشکلات به این دلیل است که پهنای باند اینترنت بین الملل در کشور افزایش نداشته است در حالیکه سرویس های مورد حمایت دولت و حکومت ( ملقب به اینترنت ملی در آینده ) با سرعت بیشتری لود می شوند. مثلا سرعت لود سایت هایی همانند آپارات یا دیجیاتو بنظر من افزایش داشته ولی مثلا شما اگر یک سورس خارجی مثل پی سی گیمر را لود کنید احتمالا بایستی چند دقیقه ای صبر کنید تا کامل لود شود.

البته از کشوری که در آن وزیر ارتباطات حضوری در شبکه های اجتماعی ندارد چنین رفتاری بعید نیست، حتی وزیر محترم ، نماینده ای برای پاسخ دهی یا اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی پر مخاطب برای خودش قرار نداده است و اینطور که پیداست بابت پهنای باند و مشکلات اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت اصلا جلسه ای از آغاز دولت جدید انجام نشده است.

فقط امیدوار باید باشیم که این وضع منجر به کندی بیش از حد اینترنت بین المللی نشود چراکه یکی از ایده های اصلی طرح صیانت کندی بیش از حد اینترنت بین الملل بود که کاربر از استفاده کردن از آن عاصی شود!

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا