سخت افزارلپ تاپمطالب برتر

راهنمای خرید لپ تاپ – بررسی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Carbon نسل نهم

سری کربن لپ تاپ های لنوو همیشه جزو بهترین انتخاب ها بوده اند. این سری از لپ تاپ ها بسیار سبک هستند. سخت افزار خوبی دارند. قیمت نسبتا بالایی دارند و رقیب مستقیم محصولات اپل هستند.

امروز با هم می خواهیم لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Carbon نسل نهم را بررسی کنیم. یک لپ تاپ بسیار نازک ، بسیار سبک با یک نمایشگر فول اچ دی پلاس 1200p که رنگ بندی بسیار دقیقی دارد.

پردازنده نسل یازدهمی اینتل در این مدل استفاده شده است. Intel Core i7-1165G7 پردازنده مورد استفاده در مدل مورد بررسی بود که دارای گرافیک داخلی اینتل Iris Xe بود. این لپ تاپ برای طراحان گرافیک که یک سیستم پرتابل سبک می خواهند کاربردی خواهد بود ولی کارایی بالایی گرافیک آن ندارد.

مموری 16 گیگابایتی آن را می توانید تا 64 گیگابایت ارتقا دهید. در کنار این موضوع شما می توانید ترکیبی از حافظه های NVMe و SSD را داشته باشید، در مدل مورد بررسی حافظه NVMe بود ولی روی همین مدل امکان قرار دادن حافظه SSD وجود داشت .

عمر باتری نقطه قوت این لپ تاپ است ، بعد از حدود 16 ساعت کار مداوم این لپ تاپ همچنان روشن بود و نشانه هشدار باتری تازه روشن شد.

در قسمت پورت ها این لپ تاپ بسیار بالانس طراحی شده است. در یک طرف شما خروجی هدفون و یک پورت usb دارید و در قسمت مخالف دو پورت تایپ سی با امکان شارژ را دارید در کنار یک پورت سایز کامل hdmi و یک خروجی usb دیگر.

به طور کلی همیشه سری کربن یک سری بیزنس عالی بود که انقدر خوب طراحی شده بود که هر سال فقط سخت افزار آن بروز می شد. این روزها رقیب برای این لپ تاپ بسیار زیاد شده. همچنان نسبت خاص نمایشگر آن در کارکرد آن بسیار تاثیر مثبتی دارد. در میان رقبا عمر باتری بسیار بالایی دارد. سرعت و بهینه سازی نرم افزاری روی آن انجام می شود. تنها ایرادات آن نبود درگاه کارت حافظه ، کوچک بودن تاچ پد و وبکم بی کیفیت 720p است. به غیر از این سه مورد در همه موارد عالی است. قیمت جهانی این لپ تاپ بین 1600 تا 1800 دلار است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا