
مشکلی دیگر در اینترنت ملی ایجاد شده است که جالب است آن را بررسی کنیم. از دیشب که فاز جدید فیلترینگ و دسترسی به اینترنت بین الملل شروع شده است شاهد این مسئله هستیم که تبلیغات گوگل در بستر وب فارسی نمایش داده نمی شود. لینک های قبلی هم به آدرسی که چندین سال قبل فیلتر شده بود فوروارد می شوند.
جمله زیر از طرف امیر آذری از تیم افراک است:
«از روز یکشنبه تمامی لینکهای گوگل ادز با تمامی آیپیها برای تِرَک شدن به لینک googleadservices.com هدایت میشوند، لینکی که نه به تازگی بلکه چندین سال است که فیلتر است. در واقع تا پیش از این، 90 درصد از لینکهای گوگل ادز به دامنه اصلی گوگل و تنها 10 درصد به googleadservices ریدایرکت میشدند و به همین علت آن تعداد محدود به چشم مشتریان نمیآمد. اما اکنون با این تغییر و فیلتر تارنمای یاد شده، تبلیغات در صفحه اول گوگل نمایش داده شده اما کاربران نمیتوانند پس از کلیک به سایت مورد نظر منتقل شوند از همین رو نرخ کلیک کاهش یافته است.»
اگر به صفحه درخواست رفع فیلتر هم بروید و درخواست را ثبت کنید ، هشداری نمایش داده می شود که خلاصه اش این است:
سه بار قبلا این موضوع بررسی و فیلترینگ آن تایید شده است پس در نتیجه دیگر امکان ثبت ندارید
اینکه برای یک مسئله ای که قبلا توسط پدران ما تصمیم گرفته شده و دیگر نمی توان برای آن تصمیم گرفت و بررسی جدید انجام داد خودش جالب است چرا که سالهاست بر این اساس ما بزرگ شده ایم.
کمپین هایی که اخیرا ایجاد شده اند ، برای مدتی که تبلیغات بالا باشد شارژ شده اند و هزینه برای آنها پرداخت شده است. این کار باعث ضرر و زیان کسب و کارهای داخلی می شود که از این خدمات استفاده می کردند، چرا که پرداخت های گوگل ادز به دلیل تحریم و عدم دسترسی به بانکداری بین المللی به صورت شارژی و از قبل پرداخت می شود. حداقل برای کسب و کارهای کوچک این چنین بوده است برای خودی ها شاید به نحوی دیگر باشد.
موفق و پیروز باشید.