آموزشوردپرس

تاثیر سرعت و کارایی بر سئو یک سایت وردپرسی

متخصصان اینترنت بر این باورند که در عصر اینترنت، در کسری از ثانیه بایستی توجه مخاطب خود را برای موضوعی که می خواهید پرزنت کنید جلب کنید، اگر این مدت بسیار کم ، کمی بیشتر شود مخاطب شما سراغ رقیب شما می رود.

این برای من و شما که صاحب وبسایت هستیم بدین معناست که بایستی در همان ثانیه های اولیه لود وبسایت مخاطب را جذب کنیم. هرچه بیشتر برای لود وبسایت شما کاربر منتظر بماند از سایت شما بدون دیدن گذر خواهد کرد.

مهم ترین تاثیر در هاست این است که شما سعی کنید از سرورهای اشتراکی با تعداد زیاد کلاینت دوری کنید. همه سرورها اشتراکی هستند ولی برخی از شرکت ها روی پلن های بالاتر تعداد کمتری کلاینت روی یک سرور قرار می دهند. این بدین معناست که پردازنده سرور بیشتر می تواند برای کار شما نیرو بگذارد.

پردازنده و میزان مموری که در اختیار دارید بسیار بسیار در سرعت سایت شما تاثیر دارند. سعی کنید علاوه بر این از طراحی صفحات سنگین پرهیز کنید. سرویس سرچ کنسول گوگل ابزار کارآمدی برای تخمین سرعت لود شما دارد و به سایت شما بر این اساس نمره می دهد. در تصویر زیر می توانید مثلا نمره برانکس را مشاهده کنید.

برای تخمین سرعت سایت خود از دید گوگل می توانید شما هم با فیلتر شکن به آدرس https://pagespeed.web.dev بروید، بعد از زدن دکمه شروع تست ، گوگل از لحاظ مختلف سایت شما را بررسی می کند و نمره کلی به آن می دهد. مهم ترین بخش ، بخش تصاویر و عناصر حجیم سایت شماست که بایستی به آنها دقت کنید و هرچه سریعتر مشکل حجمشون را رفع کنید.

اگر سرعت سایت شما در لود نمره بالا بگیرد ، از نظر گوگل نمره ای بین 90 تا 100، گوگل بهای بیشتری به شما می دهد، در نتیجه سئو سایت شما بهتر می شود و می توانید مطمئن باشید که به خاطر سرعت کسی را از خود دور نمی کنید!

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا