اخبار فناوری

برنامه اینتل برای پردازنده های آینده

دیروز مراسم سالانه اینتل بود ، این مراسم Intel Accelerated نام دارد. در این مراسم مدیر اینتل آقای Pat Gelsinger برنامه اینتل برای سال 2025 و سایز تراشه های این سال را تشریح کرد. سایز معماری پردازنده های هم اینتل و هم AMD در حال کاهش است، مقیاسی که هم اکنون استفاده می شود نانومتر است، معماری 7 ، 5 نانومتری. بزودی به معماری 3 نانومتری خواهیم رسید. ولی بعد از نانومتر دیگر وقت آن است که واحد انگستروم را استفاده کنیم.

نیمه اول سال 2024 اولین تراشه انگسترومی اینتل معرفی خواهد شد. intel 20a که از نامش پیداست با معماری 20 انگسترومی معرفی می شود. بعد از آن مجدد مانند دوران نانومتر ادامه پیدا می کند. احتمالا amd هم همین مسیر را طی خواهد کرد. البته اینتل گفته ممکن است به کمک یک سری تغییرات در نحوه طراحی پردازنده بتواند ترانزیستورهای بیشتری را در هر ستون قراردهد به این ترتیب طول عمر یک معماری را افزایش دهد ولی همه اینها برای آینده است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا