اینستاگرام چطور فید پست ها را چیدمان می کند؟

اینستاگرام چندبار نحوه چیدمان پست ها در فید را در طی سالیان فعالیت خودش تغییر داده است. این تغییرات همواره با هدف توجه بیشتر به علاقه کاربر انجام شده اند.
برای شما که تولید محتوا انجام می دهید باید این موضوع مهم باشد که اینستاگرام چطور این صفحه را چیدمان می کند. بر اساس چه مولفه هایی علاقه کاربر را درک می کند و این به شما کمک می کند بتوانید با شناخت هرچه بیشتر مخاطب خود ، محتوای بهتری تولید کنید.

مدیر اینستاگرام از لفظ سیگنال استفاده می کند. Adam Mosseri می گوید ما همواره در حال اسکن سیگنال های دریافتی از کاربران هستیم تا هرچه بیشتر به علاقه آنها نزدیک شویم. شاید بگویید پس اینکه اینستاگرام مدتی فقط تیک تاک را دنبال می کرد پس چه شد؟ باید درجواب شما بگویم که امسال اینستاگرام فهمید هیچ بردی در دنبال کردن تیک تاک نصیبش نمی شود به همین دلیل سعی کرد خودش را بهتر کند.

اینستاگرام توجه ویژه ای به اصل و ریشه خودش می کند. اصل و ریشه اینستاگرام عکس است. پست های عکس محور به صورت کلی شما را به مخاطبان بیشتری میرساند در حالیکه محتوای ویدئویی یا ریلز شاید لایک و نرخ تعامل بالاتری بدست بیاورد.
اینستاگرام توجه ویژه ای به تصاویر دارد. حالا اگر این تصاویر لایک فراوانی دریافت کرده باشند و شما نیز تولید کننده آن محتوا را دنبال می کنید احتمالا در بالاترین رتبه پست مربوطه را مشاهده خواهید کرد. همچنین اینکه این لایک ها به صورت طبیعی جذب شده باشند نیز روی مسئله تاثیر دارد به همین دلیل شاید پست های مسابقه ای و لایک های سرعتی ! نمره منفی برای شما داشته باشند. هرچی طبیعی ایش بهتره!

مورد بعدی که اینستاگرام در چیدمان فید به آن توجه می کند این است که صاحب محتوا و مشاهده کننده آن ، چقدر با هم در ارتباط هستند، آیا کلوز فرند هستند ، آیا با هم چت داشته اند، زمان بین هر تعامل چقدر است؟! و بعد از آنالیز کامل ، اینستاگرام محتوایی که شما با صاحب اثرش تعامل بیشتری دارید را نمایش می دهد.
مورد بعدی که اینستاگرام به آن توجه دارد این است که مصرف کننده محتوا، چه سبک محتوایی می پسندد، بیشتر ویدئو مشاهده می کند ؟ یا اینکه مکث بیشتری روی تصاویر دارد؟ با توجه به این موضوع چیدمان ریلز، ویدئو ها و تصاویر انجام می شود.
اگر برای حسابی شما همواره کامنت می گذارید ، اگر آن حساب کاربری پست جدیدی بگذارد احتمالا در جا متوجه انتشار پست آن خواهید شد. این هم موردی که است که اخیرا بهبود یافته است و باعث شده میزان دست به دست شدن محتوا و دریافت بازخورد مثبت برای محتواها بیشتر شود!
مواردی که در بالا به آنها اشاره کردم ، پارامترهایی هستند که اینستاگرام در چیدمان فید پست های اینستاگرام در نظر میگیرد. این موارد در سال 2023 صادق است! اگر از آینده این پست را مشاهده می کنید احتمالا نسخه جدید آن را منتشر کردم!
موفق باشید.