آموزشتولید محتوامطالب برتر

اینستاگرام در سال 2023 چطور کار می کند؟

اخیرا اکانت Creators اینستاگرام درباره پلن های این شبکه اجتماعی در سال 2023 صحبت کرده است. در این پست به صورت خلاصه این مطالب را جمع بندی می کنیم.

اینستاگرام برای کسی که مصرف کننده محتواست همچنان بر اساس سه اصل زیر کار می کند:

  • چه کسی : بیشتر از کدام کاربر خوشتان می آید ؟ این موضوع بر پست هایی که بیشتر مشاهده می کنید تاثیر زیادی دارد. این موضوع علاوه بر اینستاگرام در شبکه های محتوا محور دیگر مثل تیک تاک یا یوتیوب نیز دیده می شود.
  • چه چیزی : کدام محتوا از لحاظ موضوعی شمارا درگیر می کند از شما علاوه بر اسکرول و لایک سرعتی! کارهای دیگری مثل کامنت و ذخیره کردن دریافت می کند. این باعث می شود درباره آن موضوع خاص محتوای بیشتری مشاهده کنید.
  • چه وقتی : اینکه شما در چه ساعتی از روز بیشتر آنلاین می شوید و چقدر وقت روی اسکرول کردن محتوا می گذارید بر نحوه نمایش محتوا به شما تاثیر می گذارد ، اگر وقت بیشتری بگذارید اولویت بندی در نمایش محتوا ندارید ولی اگر روزی چند دقیقه بیشتر وقت نگذارید اینستاگرام پست های پرمخاطب تری که دو الگوی چه کسی ، چه چیزی را برای شما داشته باشند به خورد شما می دهد.

این اولویت دهی در اینستاگرام برای کاربران بر اساس موارد زیر مشخص می شود:

  • زمانی که می گذارند
  • لایک هایی که ارسال می کنند و فواصل زمانی بین ثبت لایک
  • روی چه پست هایی بیشتر کامنت می گذارید، این موضوع هم از نام کاربری و هم موضوع پست بررسی می شود
  • بیشتر علاقه دارید چه موضوعاتی را ذخیره کنید ( این احتمالا برای بحث تبلیغات استفاده می شود )
  • چقدر احتمال دارد که شما روی تصویر کاربر برای مشاهده حساب کاربری تاچ کنید

به کمک موارد بالا اولویت دهی اینستاگرام برای هر کاربر ایجاد می شود. حالا با توجه به موارد بالا شما که تولید کننده محتوا هستید کار سختی در پیش خواهید داشت. چرا که بایستی در جنبه های بالا مخاطب خودتان را شناخته باشید تا بتوانید پستی کارآمد و پرمخاطب منتشر کنید. این موضوع هم با آزمون و خطا کردن به دست می آید و راه کار سرراستی ندارد.

اگر شما تولید کننده محتوا هستید در کل اینستاگرام برایش موارد زیر مهم است:

  • اطلاعاتی که در توضیحات پست گذاشته اید دقیق باشد
  • اطلاعات تماس و هویتی شما در اینستاگرام کامل باشد، مثلا یک حساب بیزنس نباشید که هیچ شماره تماسی ندارد!
  • فعالیت شما در اینستاگرام به عنوان یک کاربر که چقدر فعال هستید و واقعا از اینستاگرام استفاده می کنید یا نه
  • و در نهایت تمامی مواردی که برای یک کاربر عادی گفتیم برای شما که تولیدکننده محتوا هستید هم مصداق دارد

امیدوارم این پست به شما در برنامه ریزی برای سال جدید میلادی کمک کند

موفق و پیروز باشید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا