خودمانی

اولین کامپیوتر دارای رابط گرافیکی – زیراکس آلتو

در گوگل اگر جستجو کنید که اولین رابط کاربری چه زمانی معرفی شده ، با عبارت ویندوز 1 مواجه می شوید. ولی باید بدانید که قبل از ویندوز 1 این کمپانی زیراکس بود که اولین رابط گرافیکی را معرفی کرد.

زیراکس مدل آلتو ( Xerox Alto ) اولین رایانه شخصی با رابط گرافیکی در دنیا است . این رایانه با سیستم عامل آلتو کار می کرد که دارای ویندوز بود و همچنین اولین ماوس دنیا هم برای این رایانه طراحی شده بود.

احتمالا بپرسید که چرا این رایانه مثل ویندوز و مک های اپل سرو صدا نکرد، دلیل این موضوع قیمت بالای این محصول بود که 32 هزار دلار در زمان عرضه بود این قیمت معادل 100 هزار دلار امروز است. در سال 1973 این سیستم عرضه شد ، شاید 15 سال قبل از اینکه اصلا فرد دیگری به فکر رابط گرافیکی برای سیستم عامل ها بگردد.

همچنین این رایانه دارای حافظه داخلی نیز بود. 512 کیلوبایت ، حافظه این دستگاه بود. برای ارتقا هم می توانستید 4 هزار دلار هزینه کنید و حافظه 128 کیلوبایتی تهیه کنید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا