بدون دسته

اطلاعات غلط در شبکه های اجتماعی طرفدار بیشتری دارد

دانشگاه نیویورک در یک تحقیق مشترک با یک موسسه فرانسوی پست های منتشر شده در فیس بوک را بین ماه آگوست 2020 تا ژانویه 2021 بررسی کردند و متوجه شدند که پست هایی که دارای اطلاعات غلط هستند و جریان فکری را می خواهند تغییر دهند لایک ، بازدید و کامنت بیشتری دریافت می کنند.

این دانشگاه صفحات بیش از 2500 منبع خبری معتبر و غیر معتبر را زیر نظر داشته و متوجه شده که پست هایی که در زبان آمیانه به پست های زرد معروف هستند و معمولا داستان سرایی های مالک آن صفحه هستند و یا حاوی اطلاعات اشتباهی هستند ( همانند اطلاعات غلطی که درباره واکسن کرونا در اینترنت وجود دارد ) حدود 6 برابر پست هایی که از منابع خبری معتبر هستند لایک ، بازدید و کامنت دریافت کرده اند.

البته این را هم بگوییم که فیس بوک هیچ اطلاعات آماری را در اختیار تیم تحقیق کننده نگذاشته بوده و خود این تیم پست های منتشر شده از این منابع خبری و … را آنالیز می کرده اند. فیس بوک تاکید کرده که همیشه با اخبار غلط در حال مبارزه است ولی با این تحقیق اولا مشخص شده که چقدر فیس بوک در این نبرد عقب است و دوم اینکه چقدر مردم سریع به خبر اشتباه واکنش مثبت تری نشان میدهند و همیشه یک ایده در ذهن کاربر وجود دارد که منابع خبری اصلی حرف راست نمی زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

حتما ما را در توییتر دنبال کنید