اخبار فناوری

آیفون 13 احتمالا دارای آنتن ماهواره ای خواهد بود

اگر همه چیز درست پیش برود در حال نزدیک شدن به مراسم رونمایی از آیفون های جدید اپل خواهیم بود و در این مدت کلی شایعه درباره نسل بعدی آیفون خواهید شنید، امروز چیزی که برای من جالب بود این خبر بود که از طرف Ming-Chi Kuo منتشر شده، ایشان یکی از افرادی هستند که درباره محصولات جدید آیفون کلی صحبت می کنند و شایعه های مختلف را مطرح می کنند که اکثرا آنها درست از آب در میاد!

ایشان گفتند که آیفون 13 مجهز به آنتن ماهواره ای خواهد بود تا در جایی که آنتن خوب نباشد به کمک این شیوه ارتباط برقرار شود، البته در ایران که احتمالا کاربردی نداردو احتمالا باید اپراتور از این امکان بهره مند باشد. در واقع در آیفون بعدی احتمالا آنتنی گذاشته شده که به فرکانس ماهواره هایی که در مدارهای نزدیک زمین چرخ می زنند ( LEO ) دسترسی دارد. این ماهواره ها اکثر برای ایلان ماسک و سیستم استارلینک هستند.

کوالکوام اخیرا اعلام کرده که در چیپ های x65 خود از این فرکانس ها پشتیبانی می کند. چون پایه معماری پردازنده های اپل و کوالکام مشابه است احتمالا چیپ های بعدی اپل نیز از این امکان پشتیبانی خواهند کرد ولی اینکه واقعا آنتن در گوشی قرارداده می شود یا نه فعلا در حد شایعه است.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا