آموزشمطالب برتروردپرس

آموزش رفع ارور 500 در هاست

هر کسی که وبسایت دارد حداقل یک بار ارور 500 Internal Server Error را مشاهده کرده است. این ارور یک ارور کلی و جنرال است و در حین وقوع اطلاعات خاصی سیستم به شما نمی دهد. برای رفع این ارور چند راه وجود دارد که با هم در این پست بررسی می کنیم.

ویرایش فایل .htaccess

وارد داشبورد سی پنل یا دایرکت ادمین یا هر پنل دیگری که استفاده می کنید شوید و در فایل منیجر حالت نمایش تمامی فایل ها را فعال کنید ( شاید این فایل برای شما hidden باشد ) سپس نام فایل را ویرایش کنید.

بعد از ویرایش کردن تست کنید که مشکل سایت شما رفع شده یا خیر؟ اگر مشکل رفع شده باشد بدین معناست که فایل خراب بوده و مجدد هاست این فایل را ساخته است.

مشاهده ارور 500 بعد از انتقال به هاست جدید

برای رفع این مشکل کافیست همانند مرحله قبل فایل htaccess را ویرایش نام کنید و سپس وارد تنظیمات وردپرس شوید و پیوندهای یکتا را مجدد ذخیره کنید تا این فایل دوباره در هاست جدید ایجاد شود، با این کار سایت شما بالا می آید یا اگر فقط صفحه نخست آن بالا می آمد و بقیه لینک ها کار نمی کرد مشکلش رفع می شود.

افزایش میزان حافظه در تنظیمات php

خیلی از مواقع مشکل ارور 500 با افزایش Memory Limit در php رفع می شود، برای اینکار داخل پنل خود شوید و تنظیمات مربوط به php را باز کنید و مقدار Memory Limit را مثلا برروی 64 مگابایت قرار دهید، احتمالا مشکل شما رفع می شود.

وجود یک پلاگین خراب یا ناسازگار

ممکن است یک پلاگین با نسخه وردپرس شما سازگار نباشد یا اینکه بسیار قدیمی باشد، یا حتی به دلیل کرکی یا نال بودن باعث خرابی در سایت شما شده باشد، با غیر فعال کردن تمامی افزونه ها می توانید ریشه مشکل را پیدا کنید، ابتدا همه افزونه ها را با تغییر نامشان در فایل منیجر هاستینگ غیر فعال کنید، بعد یکی یکی فعال کنید تا ببینید مشکل از کدام افزونه است.

می توانید با تغییر نام پوشه plugin ، همه افزونه ها را با هم یکجا غیر فعال کنید.

اگر با انجام اقدامات بالا مشکل وردپرس شما رفع نشد، احتمالا یک مشکل ساختاری در هاستینگ شما وجود دارد که فقط توسط ادمین هاست امکان رفع وجود دارد، اینجاست که اگر هاستینگ حرفه ای داشته باشید می توانید به تیم پشتیبانی آنها متکی باشید.

بهروز فیض

بهروز فیض هستم، موسس برانکس، یک سرویس طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن. در این سایت علاوه بر دریافت خدمات طراحی ، می تونید در بخش بلاگ آموزش ها و مطالب گوناگون را مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا